جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام فرحانی

حوزه/ معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور، تمسک به گفتمان ولایت را تنها راه روشن و حقیقی خواند و گفت: ترویج فراگیر و جهانی گفتمان ولایت، از رسالت های امروز حوزه و روحانیت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی، ظهر امروز در همایش "روحانیت، بصیرت سیاسی و اجتماعی؛ ضعف‌ها و قوت‌ها"، در یاسوج اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی با شعار «علمای اسلام به داد اسلام برسید» که امام خمینی (ره) آن را فریاد زد، تحقق پیدا کرد. بدون شک امام (ره) با همراهی روحانیون و علمای حوزه، انقلاب اسلامی را رقم زدند.

معاون آموزش و امور حوزه‌های علمیه کشور در ادامه به اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص رابطه حوزه و نظام، بیان کرد: حوزه‌ علمیه مادر نظام است، چرا که حوزه خاستگاه انقلاب است.

وی ادامه داد: زمانی که جامعه غرب در بن بست اندیشه مارکسیستی قرار گرفت و دین را ایفون معرفی می‌کردند و آن را متعلق به دوران کودکی و جهالت می‌دانستند، انتظار نداشتند که یک روحانی از منبر سید‌الشهدا(ع) چنین موج عظیمی را در ایران و دنیا بوجود بیاآورد و معادلات جهانی را بر هم زند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحانی افزود: غربی‌ها فکر نمی‌کردند که فردی از حوزه علمیه طلوع کند و چنین انقلاب بزرگی را بنیانگذاری نماید. آنان می‌گفتند، امام(ره) فردی کاریزما است و مربوط به حوزه‌ها نیست، منتظر ماندند تا امام خمینی(ره) از دنیا رفت و ایمدوار بودند که با رحلت امام(ره) کار انقلاب تمام و یا منحرف و منزوی خواهد شد، ام بر خلاف تصور آنان، سکانداری انقلاب به دست بهترین شاگرد ایشان افتاد و  قوی‌تر و فراگیرتر به مسیر خود ادامه می دهد.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور با تاکید بر این که انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف رشد کرده است، تصریح کرد: با رحلت امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی نه تنها ضعیف نشد، بلکه مخاطبانش را در دنیا پیدا کرد.

وی با اشاره به نقش حوزه های علمیه در دفاع از حریم ولایت، تصریح کرد: حوزه‌ علمیه پرچمدار دفاع از ولایت و انقلاب، ولایتمدار، بصیرت افزایی و حرکت دادن مردم در مسیر ارزش ها و اهداف انقلاب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحانی با بر شمردن دوره‌های مختلف حضور روحانیت و علما در جامعه، بیان کرد: علما و روحانیون بعد از نشر احادیث و دوره اجتهاد، دوره سومی را به نام دوره عملی نمودن تئوری ولایت فقه، ولایتمداری را رقم زدند؛ در این دوره با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و استعدادها، جامعه را به حرکت در آورد.

معاون آموزش و امور حوزه‌های علمیه کشور تاکید کرد: بار اصلی انقلاب و جامعه اسلامی از گذشته و تاکنون بر دوش حوزه‌های علمیه بوده و ما باید این امانت الهی را به دست صاحب اصلی آن برسانیم.

وی، تمسک به گفتمان ولایت را تنها راه روشن و حقیقی خواند و گفت: ترویج فراگیر و جهانی گفتمان ولایت، از رسالت های امروز حوزه و روحانیت است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با بیان این که برخی با فرمایشات ولایت سلیقه ای برخورد می‌کنند، افزود: همان طور که رهبر انقلاب می‌فرمایند باید همواره سه موضوع و دغدغه مهم تهاجم فرهنگی، روشنفکری بیمار و آسیب های پیش روی انقلاب را مورد توجه و تجزیه و تحلیل قرار دهیم.

معاون آموزش و امور حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه عادی‌سازی آلودگی گناه از خصوصیات تهاجم فرهنگی است، تاکید کرد: باید گفتمان ولایت را مبنا قرار دهیم و ضعف‌ها‌ و قوت‌ها را بر اساس شاخص‌های ولایت محک بزنیم.

انتهای پیام

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha