چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 345946
۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
1

حوزه/ امروز طلاب و روحانیون مدارس علمیه، سینه زنان و ناله کنان برای شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا(س) گریستند و با ندای زهرا زهرای خود اعلام کردند که در سال جدید، هر روز و ساعت فاطمی خواهیم بود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، در این روزهایی که برخی مردم به دلیل کم کاری بسیاری از نهادهای دولتی و خصوصی همچون شهرداری اهواز، ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را به یاد ندارند، هستند افراد و جوانانی که مانند گذشته پیراهن‌های مشکی زیبای خود را که نشانه عشق به اهل بیت(علیهم السلام) به ویژه امام حسین(ع) است، را بر تن کرده و ناله کنان در مراسم های عزاداری برترین بانوی عالم شرکت می کنند.

 امروز حوزه علمیه اهواز سراسر شور و ناله بود، از نوای زیبای مداحی یکی از طلبه‌ها گرفته تا اشک و زمزمه های فاطمیه طلاب پایه اولی...

بنابراین گزارش، امروز آیین عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) با حضور چشم‌گیر طلاب و روحانیون مدارس علمیه به ویژه علمای بلاد همچون آیت الله موسوی جزایری در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد.

 طلاب و روحانیون مدارس علمیه، سینه زنان و ناله کنان برای شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا(س) گریستند و با ندای زهرا زهرای خود اعلام کردند که در سال جدید،‌ هر روز و ساعت فاطمی خواهیم بود.

 در حاشیه این برنامه، حجت الاسلام عباس منصوری، کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه و لزوم گرامی‌داشت این ایام مقدس، گفت: امروز همان‌طور که شاهد بودیم، طلاب و روحانیون مدارس علمیه برای عزاداری حضرت فاطمه(س) در این مکان مقدس جمع شده و به عزاداری پرداختند.

وی تقارن ایام فاطمیه با نورور را فرصتی ویژه برای محک زدن اعتقاد و باورهای مردم عنوان کرد و گفت: مردم خوزستان همواره با اعتقاد و باورهای دینی خود زندگی کرده اند، اما تقارن ایام فاطمیه با نوروز می تواند محکی برای اعتقاد آنها باشد و انتظار می‌رود ملت خوزستان در این امتحان نیز سربلند بیرون آیند.

 حجت الاسلام منصوری با اشاره به فعالیت نه چندان مطلوب برخی دستگاه ها برای اطلاع رسانی در خصوص این مهم، گفت: انتظار می رود در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، دولت و ارگان‌های دولتی و خصوصی به ویژه نهادهای تبلیغاتی فعالیت های ویژه ای را انجام داده و نوروز مردم را با نشاط و فاطمی‌گونه برگزار کنند.

 کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در پایان با بیان این‌که طلاب و روحانیون مدارس علمیه در این ایام وظیفه سنگینی را بر عهده دارند، گفت: مبلغان دینی می‌توانند با تبلیغ خود مردم را دعوت به اجرای سیره فاطمی کنند و ایام نوروز بهترین فرصت برای تبلیغ این مهم است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha