پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مرتضی روزبه- قزوین

حوزه/ استاندار قزوین با اشاره به مجاهدت‌های روحانیت در دوران دفاع مقدس، گفت: باید حقایق و مطالب مربوط به انقلاب و دفاع مقدس را به نسل های بعدی انتقال داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، مرتضی روزبه، امروز در آیین اختتامیه نخستین کنگره ملی "داستان نویسی نقش روحانیت در دفاع مقدس" در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین، با اشاره به مجاهدت های روحانیت در دوران دفاع مقدس، گفت: باید حقایق و مطالب مربوط به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به نسل های بعدی انتقال داد و اگر در این زمینه کوتاهی کنیم، دچار گناهی نابخشودنی خواهیم شد.

استاندار قزوین بر ضرورت تاریخ نگاری دفاع مقدس و ایثارگری های روحانیت تاکید کرد و افزود: داشتن مستندات متقن در مورد تاریخ قبل و بعد از انقلاب و همچنین تحولات مربوط به وقایع جنگ و دفاع مقدس، امری انکارناپذیر و ضروری است و به هر سبکی که میسر باشد، باید این کار صورت گیرد.

وی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از وقایع مرتبط با تاریخ دفاع مقدس و کشور می تواند با زبان داستان، به مخاطبین منتقل شود و از این طریق جلوی بسیاری از تحریفات و انحرافات گرفته شود.

روزبه در پایان تاکید کرد: اقشار مختلف جامعه به خصوص جوانان نسبت به تاریخ دفاع مقدس دارای حساسیت هستند و اگر کاستی هم در این زمینه وجود دارد، به دلیل آن است که ما نتوانسته ایم با آنان ارتباط برقرار کنیم و این مسئله مسئولیت روحانیت را سنگین تر می کند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha