جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 345953
۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱
علمای سوریه

حوزه/ تولیت آستان مقدس علوی در این دیدار بر ضرورت استمرار ارتباط میان شیعیان کشورهای مختلف جهان تاکید کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گروهی از علما و روحانیون و بزگان و بازرگانان استان های مختلف سوریه در حرم مطهر علوی با شیخ ضیاء الدین زین الدین تولیت آستان مقد علوی دیدار کردند.

شیخ زین الدین در این دیدار ضمن خوشامدگویی به زائران امیرالمؤمنین(ع) خواستار استمرار ارتباط میان مؤمنان سرتاسر جهان شد و گفت: یکی از اهداف مؤمنان در نشر حق در جوامع مختلف، جاری شدن سخن حق بر زبان علمای دین است. وی همچنین بر ضرورت استمرار ارتباط با شیعیان و ارائه معارف اهل بیت علیهم السلام و دفاع از مکتب اهل بیت در تمام جوامع تاکید کرد.

شیخ زین الدین همچنین بر ضرورت میزبانی نخبگان علمایی و حوزه علمیه نجف اشرف و برقراری ارتباط با شیعیان کشورهای دیگر تاکید کرد و گفت: هنگامی که این گروه ها به کشور های خود باز  می گردند و با خود نشانه های متبرکی از محمد و آل محمد را به همراه می برند، باعث می شود شیعیان تمام جهان احساس کنند که همچنان ائمه در میان آنها موجود هستند و پیروان اهل بیت احساس کنند که تنها نیستند.

از سوی دیگر سید أیمن زیتون مدیر مجمع الروسل الأعظم و سرپرست مرکز عالی تحقیقات و پژوهش های اسلامی شام در لاذقیه در گفتگو با واحد تبلیغات آستان مقدس علوی گفت: از سوی خودم و برادران گروه از خداوند به خاطر این توفیق زیارت امامان معصوم در این کشور مقدس سپاسگزارم. گروه ما شامل مجموعه ای از علمای استان های لاذقیه و طرطوس و حماة و گروهی از بزرگان و بازرگانان و اساتید دانشگاه و مسرولان و مدافعان حرم حضرت زینب علیهاالسلام می باشد.

وی افزود: در این سفر از دیدار با تولیت آستان مقدس علوی و رهنمودهای ایشان درباره التزام به راه حق و دین رسول خدا و دین امیرالمؤمنین و ضرورت تلاش برای حفظ ارزش های رسالت و امامت استفاده کردیم.

وی افزود: در این دیدار درباره ضرورت ایجاد وسای ارتباطی با سوریه و مناطق علوی مناقشه کردیم و قرار شد گروه های علمایی به نجف اشرف آمده و هماهنگی ها لازم در این زینه صورت بگیرد و و هرچه بیشتر از تجربیات آستان مقدس علوی بهره ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha