پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اجلاس نماز

حوزه/ استاندار قزوین گفت: براساس تصمیم هیأت امنای برگزاری اجلاس سراسری نماز ، سال آینده این اجلاس به میزبانی قزوین برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در قزوین، مرتضی روزبه، در جلسه ستاد اقامه نماز استان که در مسجد حضرت مهدی(عج) قزوین و با حضور حجت الاسلام سید جواد بهشتی، مشاور امور نماز وزیر آموزش و پرورش و  جمعی از ائمه جماعات ادارات و مساجد برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: براساس تصمیم هیات امنای برگزاری اجلاس سراسری نماز ، سال آینده  این اجلاس به میزبانی قزوین برگزار خواهد شد و این تصمیم روز گذشته توسط حجت الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور و دبیر اجلاس  سراسری نماز به بنده اعلام شد.

 وی افزود: برگزاری این اجلاس سراسری در قزوین باید همراه با خلاقیت، ابتکار و نوآوری باشد تا به عنوان یک مدل ملی بتوان آن را در سطح کشور مطرح و ارائه کرد.

استاندار قزوین با بیان اینکه"این  اجلاس باید نو و متفاوت از  سایر اجلاس ها باشد" ادامه داد: برای تحقق این هدف همه دستگاهها باید همکاری و همراهی داشته باشند.

روزبه در ادامه با اشاره به تشکیل و برگزاری هفتگی جلسه ستاد اقامه نماز استان در یکی از مساجد سطح شهر قزوین اظهار کرد: تاکنون 30 جلسه ستاد اقامه نماز استان در مساجد برگزار شده و مباحثی هم که در این جلسه‌ها مطرح شده، اساسی و زیربنایی بوده و هدف این است که با فعال سازی ظرفیت مساجد و استفاده از تجربیات و توانمندی‌های مساجد موفق بتوانیم برای رفع مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه به ویژه جوانان، بهره برداری کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان گفت:  برای سال 1394 باید بتوانیم از همه این اقدامات  و برنامه ها به یک مدل و روش برسیم وشاه بیت همه حرف های ما در این زمینه این است که اگر از 30 درصد ظرفیت مساجد استفاده شود، حجم و درصد آسیب ها و ناهنجاری‌های اجتماعی تا  70 درصد کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: گزارش ها نشان می دهد در نه ماهه اول سال جاری آمار نزاع های منجر به قتل 30 درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته و همه عالمان ، صاحب نظران اجتماعی، فرهنگی و تربیتی که در حوزه پیشگیری فعالیت می‌کنند بر این نکته اذعان دارند که اگر عزم خود را جزم کنیم، می توانیم  آمار جرائم در استان را تا 50 درصد کاهش بدهیم.

استاندار قزوین اظهار کرد: در همین راستا ظرفیت بی بدیل ما در حوزه پیشگیری  و تحقق این هدف همین مساجد هستند و همه دستگاه‌های فرهنگی باید به میدان بیایند  تا در سال 1394  شاهد جهشی بزرگ در این عرصه باشیم.

رزبه افزود: هم اکنون در سطح استان مساجدی داریم که کانون فعالیت های فکری و فرهنگی و مملو از جوانان هستند و مساجدی نیز وجود دارد که به شعبه‌ای از خانه سالمندان تبدیل شده و گویی بر سر در این مساجد نوشته شده که" ورود جوانان ممنوع.!"

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: اگر نگاه به نقش و جایگاه مساجد تغییر کند، هیچ چیزی نمی تواند جایگزین آن شود، اگرچه منکر نقش و اهمیت سایر مراکز فرهنگی در پیشگیری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی  نیستیم.

وی با اشاره به اجرای طرح پیوند مدارس و مساجد در استان تصریح کرد:  اجرای این طرح هنوز در مراحل آغازین قرار دارد و باید به سمتی حرکت کنیم که با اجرای این طرح، شاهد  تربیت و پرورش "نسل مسجدی" در جامعه باشیم و از جمله پیش شرط‌های موفقیت این طرح اعتقاد و همکاری نزدیک و مستمر مدیران مدارس و ائمه جماعات مساجد می‌باشد.

استاندار قزوین در پایان بر ساماندهی و تجهیز مساجد و نمازخانه‌های بین راهی استان تاکید کرد و افزود: خدمات رسانی به مسافرین و گردشگران در ایام نوروز باید جدی گرفته شود و به تکریم میهمان به عنوان وظیفه ای دینی وملی نگریست و با ارائه بسته‌های فرهنگی در مساجد و نمازخانه های بین راهی، در راستای معرفی قزوین حرکت کرد.

برپایه این گزارش، در این جلسه، گزارشی از اجرای طرح پیوند مدارس و مساجد استان توسط مدیرکل آموزش و پرورش استان ارائه شد.

قاسمی گفت: در 5 ماهه گذشته که طرح پیوند مدارس و مساجد در سطح استان مطرح و اجرایی شده، تا کنون جمعا" 274 مدرسه و  125 مسجد در این طرح مشارکت داشته اند که در  این مدت،  1481 مورد نماز جماعت با مشارکت 58124  نفر دانش آموز در این مساجد برگزار شده که تقریبا" 20 درصد از جمعیت دانش آموزان استان را در همه مقاطع تحصیلی شامل می‌شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha