جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
78

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با انتقاد از وضع فرهنگی جامعه، گفت: برگزاری کنسرت‌ها کشور را نگه داشته، یا خون شهدایی چون باکری ها که تبلور غیرت و مردانگی بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، عصر امروز در مراسم بزرگداشت شهید مهدی باکری، در تبریز، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بدر و خیبر، اظهار داشت:  ایمان و اراده وجه مشترک رزمندگان صدر اسلام و دفاع مقدس بود.

 وی در ادامه به عملیات خیبر در سوم اسفند 62 و عملیات بدر در 14اسفند 63 اشاره کرد و بیان داشت: سرعت عمل و اصل غافلگیری از ویژگی های این دو عملیات بود و رزمندگان 800 کیلومتر از خاک کشور را که در تصرف دشمن بود، پس گرفتند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه هفت تیپ از ارتش دشمن در این عملیات‌ها شرکت داشت، افزود: نیروهای ما با فداکاری، از جان گذشتگی و با معنویتی که داشتند، توانستند از 30 تا 100 درصد ارتش دشمن را منهدم کنند و 15 هزار اسیر نیز به اسارت درآوردند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر لزوم انتقال مفاهیم و ارزش‌های دوران دفاع مقدس به جوانان، اظهار کرد: جوانان باید بدانند چه شخصیت‌های فداکاری از جان خود گذشتند تا انقلاب به ثمر برسد و حفظ شود.

وی، اقتدار امروز ایران اسلامی را به برکت ولایت مطلقه فقیه و خون شهدا دانست و تصریح کرد: هدف از برگزاری یادواره شهدا، صرفا همایش و سخنرانی نیست، بلکه همه باید از این یادواره ها درس گرفته و رفتار عملی و اخلاقی شهید باکری ها را الگو ی خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: برگزاری یادواره ها و بزرگداشت ها اگر در مرحله ی عمل، نتیجه بخش نباشد، هیچ فایده و مفهومی ندارد. همه مردم و مسئولین باید به سمت عملی شدن آرمان های شهدا پیش بروند.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان این که باید ولایتمداری را از شهدا بیاموزیم، یادآور شد: برخی افراد در گفتار دم از ولایت و رهبری می زنند، اما در عمل هیچ نشانه ای مبنی بر تبعیت از ولایت فقیه دیده نمی شود. کشور نیاز به عمل دارد و مطالبات رهبری معظم در حوزه های مختلف باید اجرایی شود، چرا که کمترین قصور، موجب عقب ماندگی کشور خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با انتقاد از برخی برنامه‌های غیر فرهنگی و برگزاری کنسرت‌های مختلف در سطح شهر تبریز، بیان داشت: برای اردوی راهیان نور 5 هزار دانشجو آماده اعزام هستند، اما بودجه کافی نیست، ولی برای برپایی کنسرت‌ها چه هزینه‌ها که نمی‌شود.

وی ادامه داد: آیا کنسرت‌ها کشور را نگه داشته، یا خون شهدایی چون باکری ها که تبلور غیرت و مردانگی بودند؛ آذربایجان به عنوان غیرت مذهبی مطرح است و باید با معنویت، حجاب و عفاف، غیرت و دینداری مطرح و معروف شود همچنان که رهبر فرزانه انقلاب انتظار دارند و سخن ایشان در خصوص "آذربایجان سَر ایران است" به خاطر این ویژگی‌هاست، نه اینکه آذربایجان در بالای نقشه ایران قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: با ویترین سازی فرهنگی مشکلات جامعه حل نخواهد شد و باید حساب شده و دقیق حرکت کرد.

آیت الله مجتهد شبستری در پایان با گرامیداشت ایام فاطمیه و لزوم واکاوی ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) اظهار داشت: این سخنان، حرف دل من و دلسوزان انقلاب و نظام بود، لذا بر همه ما واجب است تا به صورت عملی در راستای اهداف عالی انقلاب قدم برداریم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha