پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
18

حوزه/ اگر امروز به فکر تربیت بچه ها نباشیم، فردا بسیار دیراست، چرا که یک لحظه غفلت از تربیت دینی آنان، یک عمر پشیمانی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بابل، حجت الاسلام والمسلمین پوراکبر، در سومین همایش تجلیل از فرزندان و همسران ممتاز تحصیلی حوزه علمیه بابل، در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در بابل، مسئله تربیت فرزندان را مهمترین مسئله زندگی بشر دانسته و گفت: فرزندان، حاصل عمر و سرمایه والدین و آینده سازان کشور هستند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به تربیت دینی فرزندان، ادامه داد: عدم برنامه ریزی صحیح برای تربیت فرزندان و کم توجهی به این مسئله مهم درست، خانواده ها را به بن بست می رساند.

مدیر حوزه علمیه بابل، ناسازگاری فرزندان را نتیجه کم توجهی با تربیت صحیح آنان دانسته و تصریح کرد: فرار دختران از خانه، خودکشی، به خطر افتادن امنیت جامعه و ... نتیجه تربیت غیر دینی فرزندان است.

 حجت الاسلام والمسلمین پور اکبر، با اشاره به آثار تخریبی ابزارهای غیرمتعارف سرگرمی کودکان و نوجوانان، تصریح کرد: اگر امروز به فکر بچه ها نباشیم، فردا بسیار دیراست، چرا که یک لحظه غفلت از تربیت دینی آنان، یک عمر پشیمانی را به همراه خواهد داشت.

وی با تاکید بر ضرورت توجه والدین به اصول تربیتی اسلام، افزود: اسلام از همان دوران جنینی برای تربیت فرزند برنامه ارائه کرده و والدین باید با مطالعه و برنامه ریزی اصول تربیت فرزند را  مورد توجه قرار داده و آن را در زندگی خود عملیاتی کنند.

مدیر حوزه علمیه بابل، رسالت طلاب و روحانیون را در تبیین اصول تربیتی اسلام سنگین خواند و گفت: امروز مردم از روحانیت انتظارات فراوانی دارند و وعاظ و منبری ها، نویسندگان و باید پاسخگوی انتظارات و سئوالات جامعه باشند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha