جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نوری

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: باید برای توسعه و اشاعه فرهنگ در جامعه، همه مراکز علمی و فرهنگی تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  این مرجع تقلید امروز در دیدار  مسئول حوزه تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)  اظهارداشتند: مسئولین حرم باید به موضوع فرهنگ توجه بیشتری کنند و همچنین توجه به مسئله فرهنگ اساسا برای یک زائر هم یک ضرورت است.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزودند: فرهنگ باید به گونه ای از طریق اساتید مجرب باتقوا و اهل علم به زائر انتقال داده شود که موجب پیشرفت و رضایت مندی زائرین در عرصه فرهنگی شود.

ایشان اظهار داشتند: باید برای توسعه و اشاعه فرهنگ  در جامعه همه مراکز علمی و فرهنگی تلاش کنند وآن چنان در این عرصه قوی عمل کنند که هیچکس در دنیا باقی نماند که از فرهنگ ناب و غنی اسلام چیزی نداند.

معظم له اظهار داشتند: ما امروز به شخصیت ها و اساتید مجربی نیازمند هستیم که بتوانند اسلام و آموزه های دینی و آرمان های انقلاب را در کنار فرهنگ به جامعه انتقال دهند بنابراین؛ مسئولین فرهنگی حرم مطهر، مسئولیت سنگینی به عهده دارند.

این مرجع تقلید گفتند: باید کسانی که برای موعظه و حتی دعا انتخاب می شوند از بهترین افراد از لحاظ علمی و اخلاقی باشند تا بتوانند فرهنگ اصیل تشیع را بدون هیچ گونه کمی و کاستی به جهان معرفی کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: غنای فعالیت فرهنگی باید بسیار قوی و مستحکم باشد، اگر کسانی که می خواهند فرهنگ را به دیگران انتقال دهند، خود قوی نباشند نه تنها مشکلی را برطرف نمی کنند؛ بلکه مشکلی به مشکلات اضافه می نمایند.

ایشان گفتند: تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) باید هر ماه مجله ای  فرهنگی  منتشرکند تامردم با علما و بزرگان و مراجع و شعرایی که در حرم مطهر مدفون هستندآشنا شوند.313/40

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha