شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مهدی رجایی

حوزه/ دبیر همایش ملی« پیشرفت از منظر قرآن و حدیث» با بیان اینکه دبیرخانه 200 مقاله از نویسندگان و محققان را دریافت کرد که 121 مقاله در کمیته علمی پذیرفته شد، گفت: با توجه به محدودیت زمانی، 30 مقاله در کمیسیون های تخصصی ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رجایی صبح امروز در مراسم افتتاحیه همایش ملی پیشرفت از منظر قرآن و حدیث که در مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه تعمیق و توسعه تفکر، تحقیق و نظریه پردازی درباره مبانی، اصول، شاخصه ها و دیگر ابعاد الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در حوزه های علمیه یکی از مهم ترین هدف این دبیرخانه حوزوی است، اظهار داشت: ایجاد و حفظ فضای گفتمانی الگو در حوزه های علمیه و همکاری در طراحی و تدوین پیش نویس الگوی اسلامی ایرانی پشرفت با استفاده از ظرفیت نهادها و نخبگان حوزوی از دیگر اهداف دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است.

وی با اشاره به وظایف دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، ابراز داشت: اخذ راهنمایی از مراجع عظام تقلید، ارتباط با مدیران، مدرسان و فضلای حوزه، گسترش گفتمان پیشرفت در سطح حوزه های علمیه، برگزاری همایش ملی سالانه الگوی پیشرفت، برگزاری نشست های هم اندیشی سالانه با مدیران مراکز حوزوی، زمینه سازی جهت انجام پژوهش های مورد نیاز الگو در حوزهای علمیه، پشتیبانی علمی از اندیشکده های مرکز الگو، پشتیبانی از برگزاری همایش ملی الگو، حمایت از برگزاری نشست های علمی الگو در مراکز حوزوی، حمایت از پایان نامه ها و رساله ها در موضوعات اسلامی مرتبط با الگو، ترغیب مدرسین دروس خارج به تدریس موضوعات الگوی پیشرفت و راه اندازی کتابخانه تخصصی مرکز الگو در قم از وظایف این دبیرخانه در قم است.

دبیر همایش ملی پیشرفت از منظر قرآن و حدیث با بیان اینکه دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت دارای شورای حوزوی به منظور تصویب برنامه ها و طرح های دبیرخانه به ریاست آیت الله رشاد و 8 نفر از فضلای حوزه است، تصریح کرد: همچنین شورای علمی دبیرخانه نیز به منظور کارشناسی، برنامه ریزی و اجرایی شدن مصوبات شورای حوزوی دبیرخانه با عضویت هفت نفر به فعالیت می پردازد.

*انعقاد تفاهم با 30 مرکز حوزوی دانشگاهی

حجت الاسلام والمسلمین رجایی افزود: دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت با 35 مرکز تخصصی، پژوهشی، حوزوی و دانشگاهی تفاهم نامه منعقد کرده است.

وی با بیان اینکه دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در راستای منویات مقام معظم رهبری سالانه یک همایش علمی در موضوعات مرتبط با الگو برگزار می کند، ابراز داشت: با توجه به اهمیت موضوع پیشرفت از منظر قرآن و حدیث، نخستین همایش دبیرخانه حوزوی به این موضوع مهم اختصاص یافت.   

*اهداف برگزاری همایش ملی پیشرفت از منظر  قرآن و حدیث

دبیر همایش ملی پیشرفت از منظر قرآن و حدیث با اشاره به اهداف برگزاری این همایش، اظهار داشت: تولید دانش در زمینه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و گفتمان سازی در زمینه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در حوزه های علمیه مهم ترین اهداف برگزاری این همایش است.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی افزود: اهداف این همایش در قالب محورهای مبانی و اصول پیشرفت اسلامی، ماهیت و مولفه های پیشرفت اسلامی، ویژگی ها و شاخص های جامعه پیشرفته از منظر قرآن و حدیث، عوامل و موانع پیشرفت اسلامی و بررسی انتقادی مبانی و شاخص های توسعه پیگیری می شود.

*برگزاری 30 پیش نشست علمی

وی با اشاره به اهم فعالیت های صورت گرفته برای برگزاری این همایش ملی، ابراز داشت: عقد قرارداد با مراکز حوزوی، برگزاری چهار جلسه شورای حوزوی در ارتباط با همایش، برگزاری 10 جلسه کمیته علمی، برگزاری 30 پیش نشست علمی در قم، تهران و مشهد، ارسال فراخوان به 1200 مرکز حوزوی سراسر کشور و اطلاع رسانی از طریق سایت دبیرخانه حوزوی الگو از مهم ترین فعالیت های دبیرخانه حوزوی بوده است.

دبیر همایش ملی پیشرفت از منظر قرآن و حدیث خاطرنشان کرد: دبیرخانه 200 مقاله از نویسندگان و محققان را دریافت کرد که 121 مقاله در کمیته علمی پذیرفته و با توجه به محدودیت های زمانی 30 مقاله در کمیسیون های تخصصی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/313/33

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha