شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سید علی عماد

حوزه/ معاون پژوهش حوزه های علمیه با بیان اینکه دشمنان مکتب تشیع تمام توان مادی و فکری خود را برای مقابله با ما به صحنه آورده اند تصریح کرد: در چنین وضعیتی ما با تدبیر بهتر و علاو ه بر تدبیر با سخت کوشی بیشتر باید با مخالفان خود مقابله کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید علی عماد در دومین جشنواره دوسالانه مجلات علمی حوزه با اشاره به آیه « ارسله بالهدی ودین الحق لیظهره علی الدین کله ولو کَره المشرکون » اراده حتمی خداوند را حاکمیت حق در جهان دانست و اظهارداشت: اگر جهانی شدن حق آرمان ماست باید به گونه ای عمل کنیم که این هدف بزرگ محقق شود.

معاون پژوهش حوزه های علمیه با بیان اینکه ما باید تلاش خود را در راستای زمینه سازی ظهور حضرت حق قرار دهیم تاکید کرد: ما در جهان امروز مواجه با تحولات گسترده و رقیبان سخت کوشی هستیم که می کوشند ما را از این مسیر خارج کنند.

وی با اشاره به سند چشم انداز 1404 جمهوری اسلامی ایران، یکی از وظایف حوزه های علمیه را صیانت از انقلاب و ارزش های آن دانست و گفت: باید وظایف خود را برای رسیدن به  این هدف بزرگ تعریف کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عماد با تاکید بر اینکه با این سند ما مسئولیت سنگینی را در عرصه های علم، فناوری، امکانات زیستی، حیات متعادل و عدالت قبول کرده ایم گ افزود: آیا ما واقعا تمهیدات لازم را برای نیل به این هدف اندیشیده ایم؟

معاون پژوهش حوزه های علمیه ادامه داد: ما باید وظایف خود را در عرصه دانش هایی که متصدی و متولی آن هستیم با برنامه ریزی دقیق دنبال کنیم حتی اگر سند چشم اندازی وجود نداشت.

وی با بیان اینکه دشمنان مکتب تشیع تمام توان مادی و فکری خود را برای مقابله با ما به صحنه آورده اند تصریح کرد: در چنین وضعیتی ما با تدبیر بهتر و علاو ه بر تدبیر با سخت کوشی بیشتر باید با مخالفان خود مقابله کنیم.

وی نرخ رشد تولید علم در فاصله بین سال 89 و 90 را بالاترین نرخ رشد علمی بنابر آمار اعلام شده بیان کرد و گفت: علیرغم تلاش دشمنان و هزینه هنگفت آنان در مقابله با مکتب تشیع، شاهد توفیقات الهی در عرصه رشد علمی کشوریم.

حجت الاسلام والمسلمین عماد با تاکید بر اینکه ولایت پذیری حوزه های علمیه در این است که وظایف خود را به درستی انجام دهند بیان داشت: ما 30 هزار طلبه بحث خارج داریم که اگر با برنامه ریزی هدفمند هر یک از این طلاب در سال و حتی در سه سال یکبار یک مقاله علمی ارائه دهند خواهیم توانست جایگاه علمی خود در جهان نشان دهیم.

وی  در ادامه خواستار اهتمام به تربیت نیروی انسانی فعال شد و اظهار کرد: حمایت از گروه‌های علمی و پژوهشی برای پاسخ‌گویی به نیازهای جامعه از دیگر وظایف امروز حوزه های علمیه است.

معاون پژوهشی حوزه های علمیه کشور یادآور شد: بی شک توجه به عرصه علم و فناوری از جمله مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب برای رسیدن به تمدن اسلامی بوده و بنابراین راه چاره‌ای جز حضور فعال‌تر در عرصه حوزه دانشی خود نداریم.

وی در پایان بر ضرورت توسعه کمی و کیفی نشریات علمی حوزوی، علاوه بر نشریات فرهنگی، و ضرورت پیوند خوردن نشریات با سایر چرخه های علمی اعم از آموزشی و پژوهشی تاکید کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha