پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
عابدینی - قزوین

حوزه/ اگر یک طنزپرداز بتواند با استفاده از زبان و هنر طنز نویسی حقیقت دینی و ایمانی را تبیین کند می توان گفت که این شخص، طنزپرداز موفقی است که در راه تبلیغ دین الهی گام برمی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در مراسم رونمایی از هشتمین شماره  نشریه طنز هنر و ادب پایداری که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: یکی از شیوه هایی که برای ایجاد رابطه بین افراد مورد استفاده قرار می گیرد، زبان هنر و یکی از ابزارهای آن طنز است.

وی افزود: از زبان طنز حکیمانه می توان برای تبلیغ دین و انتقال مفاهیم دینی هم استفاده کرد و حجت الاسلام والمسلمین قرائتی یکی از روحانیون موفق در این زمینه است که توانسته اند از این ابزار به نحو مطلوبی استفاده کند .

امام جمعه قزوین ادامه داد: نکته اصلی در استفاده از ابزار و زبان طنز، توجه به رسالت اصلی آن است که اگر این رسالت در انتقال مفاهیم دینی و ایمانی فراموش شود این طنز در مرحله فکر تبدیل به لهو، در مرحله حرف و سخن تبدیل به لغو  و در مرحله عمل هم تبدیل به لعب می شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تاکید بر لزوم توجه به هدف اصلی در استفاده از زبان طنز و سایر ابزار هنری، تصریح کرد: اگر هدف ما در استفاده از زبان طنز و هر ابزار و بیان هنری دیگر این باشد که همه به سمت خداوند رو کرده، دل ها متوجه اوامر الهی شده  و زبان طنز و نحوه بیان و مجالس طنز ما را یاد خداوند بیندازد اینجا رسالت طنز در فرهنگ دینی ما ادا شده است.

وی افزود: اگر هدف الهی در برگزاری مجالس طنز در نظر گرفته شود، مجالس طنز ما هم باید طوری اداره شود که شاهد بعضی حرکت ها و سخنان که با فرهنگ دینی و مذهبی سازگاری ندارد نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به رسالت طنز در حوزه دفاع مقدس، اظهار کرد: وقتی زبان طنز برای بیان خاطرات و انتقال مفاهیمی از دفاع مقدس مورد استفاده قرار می گیرد، تمام سنگینی و ابهت دفاع مقدس روی طنز می افتد و رسالت طنز و ظیفه ما را در انتقال این مفاهیم با زبان طنز سنگین تر می کند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: رسالت دفاع مقدس، رسالت همه انبیاء و ائمه اطهار(ع)، رسالت غدیر، عاشورا و انتظار است، رساندن پیام همه اینها به عهده طنز دفاع مقدس است و یک طنز پرداز باید تکلیف خودش را با آیه 39 سوره احزاب که می فرماید«الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَى بِاللَّهِ حَسِيبًا : همان كسانى كه پيامهاى خدا را ابلاغ مى‏كنند و از او مى‏ترسند و از هيچ كس جز خدا بيم ندارند و خدا براى حسابرسى كفايت مى‏كند» روشن نمایند.

این مدرس حوزه و دانشگاه تاکید کرد: اگر یک طنزپرداز بتواند با استفاده از زبان و هنر طنزنویسی یک حقیقت دینی و ایمانی را تبیین کند، می توان گفت که این شخص طنزپرداز موفقی است که در راه تبلیغ دین الهی گام برمی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اگر خروجی کار طنزپرداز توجه دادن دل ها به سمت خدا و مفاهیم دینی باشد، جامعه در مسیر حکمت الهی قرار می گیرد، اما اگر این گونه نشد، طنز تبدیل به لهو، لغو و لعب شده و در مقابل حکمت الهی قرار می گیریم که امر ناخوشایندی است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha