پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 346506
۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
محامی

رئیس مجتمع علوم و مطالعات اسلامی گرگان، گسترش سطح پذیرش طلبه از داخل و خارج با تنوع مذهبی و ایجاد الگویی مناسب و قابل قبول فریقین را ازجمله برنامه های این مجتمع اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از گرگان، حجت الاسلام محامی، در  دیدار با آیت الله نورمفیدی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های علمی  جامعة المصطفی گرگان، به خصوص در مجتمع آموزش عالی فقه و نمایندگی المصطفی در کشور افغانستان، گفت: جامعه المصطفی کلاس‌های مشترکی با حضور مسلمانان، اعم از شیعه و اهل سنت در کشور افغانستان برگزار کرده است.

رئیس مجتمع علوم و مطالعات اسلامی گرگان، در ادامه با اشاره به این که نمایندگی المصطفی در گرگان، ضمن تاکید بر حضور نمادهایی از اهل سنت چه از نظراساتید و چه از نظر نمای کلی، باید بیشتر به چشم بخورد، افزود: گسترش سطح پذیرش طلبه از داخل و خارج با تنوع مذهبی، ایجاد تنوع رشته‌ای و توسعه مقاطع تحصیلی، ایجاد الگویی مناسب و قابل قبول فریقین  و نیز تربیت عالمان متعهد اهل تعامل با سایر مذاهب اسلامی،  از مهمترین برنامه های آینده این واحد آموزشی است.

وی، با اشاره به همکاری فضلای شیعه و سنی منطقه در طراحی الگویی مناسب برای واحد گرگان اظهار داشت: این الگو در مراحل ابتدایی طراحی قرار داشته و اجمالا متون برنامه‌ها آماده شده است؛ ادامه کار و تکمیل سازی طرح مورد نظر، به گروه‌های تخصصی این واحد آموزشی واگذار شده است.

حجت الاسلام محامی، در پایان سخنان خود اظهار داشت: برخی از بزرگان حوزه ‌های علمیه، یکی از بهترین راه‌های رشد و بالندگی حوزه را  در ایجاد مدارس و حوزه های مشترک «سنی و شیعه» می‌دانند که باید مورد اهتمام قرار گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha