چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
علوی گرگانی

حوزه / حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه نباید ثروت مملکت در بانک‌ها بخوابد گفتند: باید اقتصاد مملکت در تولید خرج شود تا نه تنها موجب پیشرفت کشور شود؛ بلکه مشکلات اشتغال جامعه را حل کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ایشان  امشب در دیدار با فعالان اقتصادی قم با بیان اینکه اسلام با سه قدرت توانسته است خود را حفظ کند اظهار کردند: علم یکی از این قدرت‌ها است که موجب حفظ اسلام شده است و در هر کشوری که علما وجود داشته باشند موجب افتخار آن کشور است.

معظم له بابیان این که  اقتصاد دومین عامل برای پیشرفت اسلام است بیان کردند: تا زمانی که بخش اقتصادی در کار نباشد، اسلام پیش نمی‌رود، در زمان پیامبر(ص)، حضرت خدیجه(س) ثروت خود را در اختیار پیامبر(ص) قرار دادند و این اموال موجب رشد اسلام شد.

استاد درس خارج فقه حوزه با بیان این که قوه قاهره در کنار ثروت نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد گفتند: عده‌ای  خوشگذران در جامعه هستندکه باید این قدرت قاهره در کار باشد تا بتوان این افراد را کنترل کرد.

ایشان با بیان اینکه قدرت علم و قدرت اقتصادی باید در کنار هم باشد تا جامعه پیشرفت کند افزودند: امام(ره) فرمودند؛ هر موقع بازاری‌ها از روحانیت جدا شوند و این دو در کنار هم نباشند اسلام شکست می‌خورد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: در روایات آمده است که علما، اطبا و تجار، وکلا امینان من هستند و مال خود را در اختیار آن‌ها قرار داده‌ام.

ایشان عنوان کردند: اینکه مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، برای کمک به فعالان اقتصادی است  تا دست خود را جلوی بیگانگان دراز نکنیم.

معظم له ابراز داشتند: اگر ایران قدرت تولید داشته باشد و بتواند روی پای خود بایستد، دیگر کسی نمی‌تواند حرف خود را بر کشور ما تحمیل کند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی ادامه دادند: اگر کشوری بخواهد مستقل باشد و تولید خود را قوی کند بهترین راه این است که در کشور خیانتی نشود و تولیدات نیز دارای کیفیت قوی‌ باشد.

استاد درس خارج فقه مطرح کردند: تنها با حرف زدن وضعیت تولید ما درست نمی‌شود و باید در عمل کیفیت خود را بالا ببریم، باید بدانیم که یک موسسه تولیدی آبروی کشور را در دست دارد و اگر خیانتی کند خیانت به وجاهت کشور است.

معظم له با اشاره به اینکه تولید باید به دست ملت باشد و دولت تنها نظارت کند گفتند: اگر بنا باشد در تولید رشد داشته باشیم، دولت باید به بخش خصوصی بها دهد و در کار اقتصادی دخالت مستقیم نکند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی عنوان کردند: باید بازار رقابت را بالا ببریم و کاری کنیم که اجناسمان در مقابل اجناس متقابل دارای کیفیت بالایی باشد.

وی با بیان اینکه نباید ثروت مملکت در بانک‌ها بخوابد گفتند: باید اقتصاد مملکت در تولید خرج شود تا نه تنها موجب پیشرفت کشور شود؛ بلکه مشکلات اشتغال جامعه را حل کند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha