شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن اصول فقه حوزه با اشاره به اخذ مجوز مجله تخصصی علم اصول، ابراز داشت: اساتید انجمن به ارائه مقالات برای انتشار در این مجله بپردازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین بنیادی امروز در مراسم چهارمین نشست مجمع عمومی انجمن اصول فقه، با موضوع «جایگاه عقل در اصول فقه» که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با  حضور حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی برگزارشد، به ارائه گزارشی از فعالیت های این انجمن در سال 93 پرداخت و اظهار داشت: برگزاری مشاوره های علمی برای طلاب و فضلا، همکاری با مرکز برگزاری المپیاد علمی کشوری در حوزه دانش اصول فقه و همکاری با کنگره علمی علامه وحید بهبهانی در کربلای معلی، بخشی از اقدام‌های سال جاری انجمن اصول فقه می باشد.

وی در ادامه به برگزاری نشست های علمی انجمن اصول فقه حوزه در قم، تهران و اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: این نشست های علمی با موضوع‌های «جایگاه و اهمیت دروس خارج و تبیین ماهیت آن»، «منبع شناسی دروس خارج فقه و اصول»، «بررسی کاربرد علم اصول»، «حکمت و علت در استنباط حکم»، «نقد و بررسی نظریه حق الطاعه»، «قلمرو کاربرد قواعد اصولی»، «مبادی کلامی اصول فقه»، «اصول فقه و روش های نوین فهم متن»، «نقد و بررسی نظریه خطابات قانونیه»، «تبارشناسی قواعد علم اصول» و «نقش موضوع در استنباط حکم» برگزار شده است.

عضو هیئت مدیره انجمن اصول فقه حوزه با اشاره به اخذ مجوز مجله تخصصی علم اصول، ابراز داشت: اساتید انجمن به ارائه مقالات برای انتشار در این مجله بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی همچنین افزود: انجمن اصول فقه متشکل از 112 تن از اساتید این رشته می باشد.

وی با اشاره به اینکه هیئت مدیره انجمن اصول فقه متشکل از 7 تن می‌باشد، گفت:آیت الله احمدی فقیه یزدی و حجج اسلام والمسلمین رحمانی سبزواری، ، نیازی، علم الهدی، محمدی، خزائلی و  بنیادی به همراه خرمی به عنوان ناظر انجمن، اعضای هیئت مدیره انجمن علم اصول فقه حوزه را تشکیل می دهند.      

عضو هیئت مدیره انجمن اصول فقه حوزه با تقدیر و تشکر از بذل توجه حضرت آیت الله جوادی آملی به عنوان فقیه اصولی که با وجود تراکم فعالیت‌ها درخواست هیئت مدیره انجمن را پذیرفتند، گفت: همچنین از حضور تمامی اساتید که در این محفل شرکت کردند باید قدردانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در پایان خاطرنشان کرد: از زحمات بی دریغ و تلاش های حجت الاسلام والمسلمین محمدی رئیس انجمن اصول فقه حوزه نیز باید تشکر کرد.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha