سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام روحبخش

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه ثقلین تهران با ابراز نگرانی از وضعیت فرهنگی جامعه، افزود: حضرت زهرا(س) در حجاب پوشش وهمچنین حجاب رفتاری و گفتاری بسیار عاقلانه عمل می کردند و این عملکرد ایشان باید برای زنان ما الگو باشد.

حجت الاسلام سید حمزه روحبخش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان اینکه حضرت زهرا(س) همچون علی(ع) مصداق قرآن ناطق است، اظهار داشت: همانطور که فرموده اند «عَلِيٌّ مَعَ الْقُرْآنِ، وَالْقُرْآنُ مَعَ عَلِيٍّ»؛ این مطلب برای حضرت فاطمه(س) نیز ثابت است. فاطمه با قرآن است و قرآن هم با فاطمه. لذا ویژگی های آن حضرت را اگر با قرآن تطبیق بدهیم می بینم که ایشان تجلی یک انسان کامل الهی است.

مدیر مدرسه علمیه ثقلین تهران تصریح کرد: یکی از ویژگی های قرآنی حضرت زهرا(س) انفاق در راه خداست. و ایشان همیشه در این زمینه نمونه و الگوی متقین بودند.

وی با تاکید بر اینکه حجاب از برترین و بارزترین ویژگی های آن حضرت بود، افزود: روزی پیامبر(ص) در جمع اصحاب فرمود: «به من بگوييد بهترين و پسنديده ترين چيز براي يك زن مسلمان چيست؟» حضرت علی(ع) می گوید؛ ما همگي از پاسخ عاجز مانديم. سپس از خدمت حضرت بيرون آمديم و من به خانه برگشتم، قضيه را به فاطمه اطلاع دادم. فاطمه پاسخ داد: بهترين چيز براي يك زن مسلمان آن است كه مردهاي نامحرم را نبيند و مردهاي اجنبي هم او را نبينند. آنگاه خدمت پيامبر اسلام برگشتم و پاسخ فاطمه را به حضرت رساندم  پيامبر(ص) از شنيدن جواب به قدري خوشحال شد كه فرمود: «ان فاطمه بضعه مني/ فاطمه پاره تن من و جزء وجود من است».

مدیر مدرسه علمیه ثقلین تهران با ابراز نگرانی از وضعیت فرهنگی جامعه، افزود: حضرت زهرا(س) در حجاب پوشش و حجاب رفتاری و گفتاری بسیار عاقلانه عمل می کرد و این عملکرد ایشان باید برای زنان ما یک الگو باشد و امیدوارم که دختران مسلمان جامعه اسلامی با تبعیت از سیره حضرت بتوانند فرهنگ فاطمی را در وجود خودشان پیاده کنند و رنگ و بوی فاطمی بگیرند و إن شاءالله سیره به صورت کاربردی وارد اجتماع بشود و صرفاً به ذکر فضایل در مساجد و منابر بسنده نکنیم.

حجت الاسلام روح بخش در پایان با اشاره به نقش کلیدی خانواده در تربیت فرزندانی صالح و سالم، گفت: خانواده ها باید از همان دوران خردسالی فرزندان شان را با سبک زندگی اسلامی آشنا و با الگوپذیری از حضرت زهرا(س) در تربیت فرزندانی با ایمانِ محکم، امین و شجاع تلاش کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
    0 0
    خداوند این استاد بزرگ سید علی روح بخش را بیامرزد