جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دسته عزاداری

حوزه/ شهرمقدس قم و بیوت مراجع معظم تقلید و علما همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) غرق در عزاداری و سوگواری شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، همزمان با فرا رسیدن سوم جمادی الثانی سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) شهر مقدس قم سراسر عزادار و غرق در غم و ماتم شد.

بر اساس این گزارش: از عصر روز گذشته دسته جات عزاداری از مناطق مختلف قم به سمت حرم کریمه اهل بیت(ع) رهسپار شده و با سینه زنی و عزاداری، شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) را محضر حضرت فاطمه معصومه(س) تسلیت می گویند.

همچنین حرم کریمه اهل بیت(ع) با توجه به تقارن ایام نوروز و شهادت حضرت زهرا(س)، میزبان هزاران زائر فاطمی است که در مراسم های مختلف حرم حضرت مصعومه(س) به عزاداری می پردازند.

شب گذشته نیز هشتمین مراسم سالگرد حضرت آیت الله فاضل لنکرانی با حضور خیل عظیمی از زائران و اقشار مختلف قم در مسجد اعظم برگزار شد که حجت الاسلام والمسلمین رفیعی سخنران این مراسم به تشریح دغدغه های این مرجع تقلید نسبت به ایام فاطمیه پرداخت و بر لزوم برگزاری مراسم های عزاداری در سراسر کشور تاکید کرد.

خیابان ها، محله ها و کوچه های شهر مقدس قم به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) به همت شهرداری قم و هیئات مذهبی سیاه پوش شده اند.

از شب گذشته مصادف با شب شهادت حضرت فاطمه(س) عزاداران در مساجد، تکایا، حسینه ها امامزادگان و هیئات مذهبی با برگزاری مراسم سوگواری به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

بر پایه این گزارش در مسجد مقدس جمکران، میعادگاه عاشقان مهدوی نیز مراسم های مختلف عزاداری شهادت ام ابیها(س) برگزار گردید و زائران این مصیبت بزرگ را به امام زمان(عج) تسلیت گفتند.       

از صبح امروز نیز همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) سوگواران فاطمی با حضور در دسته جات عزاداری به سر و سینه خود می زنند.

همچنین در بیوت مراجع عظام تقلید از آغاز ایام فاطمیه مراسم های سوگواری شهادت حضرت فاطمه (س) برگزار شده است.

صبح امروز حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز در مدرسه امیرالمومنین(ع) به مناسبت شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) به سخرانی پرداختند و بر ضرورت ترویج فرهنگ فاطمی و خطبه حضرت زهرا(س) تاکید کردند.

در این مراسم حضرت آیت الله جعفر سبحانی، آیت الله امینی، محسن رضایی و جمع دیگری از مسئولان و اقشار مختلف جامعه حضور داشتند و به سوگواری پرداختند.

همچنین همانند سنوات گذشته حضرت آیت الله وحید خراسانی از مقابل دفتر خود در خیابان صفائیه به دسته جات عزاداری پیوستند و با حرکت به سمت حرم کریمه اهل بیت(س)، سالروز شهادت حضرت زهرا(س) را به ایشان تسلیت گفتند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی نیز از ساعت 12 ظهر از خیابان چهارمردان به خیل عزاداران فاطمی پیوستند و با راهپیمایی به سمت حرم حضرت معصومه(س)، شهادت ام ابیها را به کریمه اهلبیت(س) تسلیت گفتند.  

عزاداران قمی همچنین تابوت هایی را به نشان از انتقال شبانه پیکر حضرت فاطمه(س) بر دستان خود گرفته و تشییع می کنند.

همچنین ایستگاه های صلواتی به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) در اطراف مسجد جمکران و داخل شهر مقدس قم دائر گردیده که به زائران و مسافران خدمات ارایه می‌دهند.

خاطرنشان می شود مبلغان حوزه های علمیه نیز با سفرهای تبلیغی به اقصی نقاط کشور به تبیین فرهنگ فاطمی و ضرورت الگوگیری از سبک زندگی حضرت زهرا(س) پرداخته اند. 

انتهای پیام/313/33     

     

         

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha