پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کورورش زارعی

حوزه/ بازیگر تئاتر و تلویزیون کشورمان گفت: در شرایط فعلی که دشمنان بر شدت تهاجم فرهنگی افزوده اند، لازم است حوزویان مستعد و علاقه مند وارد عرصه فیلم سازی شوند.

كوروش زارعي، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به نقش و رسالت بسیار مهم حوزه‌هاي علميه برای رشد و هدایت علمی، فرهنگی و دینی جامعه، اظهار داشت: شکی نیست که امروز ما وارد جنگ رسانه‌اي و تبليغاتي با دشمن شده‌ايم و براي اينكه روحانيت بتواند به زبان جديدي براي تبليغ دين دست يابد، بايد به دستاوردها و ابزارهاي نوين رسانه‌اي مجهز شود.

وي افزود: طلاب و فضلای حوزه براي تبليغ دين با استفاده از ابزارهاي رسانه‌اي، بايد اشراف كاملي به سينما و تلويزيون داشته باشند تا بتوانند پیام های دين و مذهب را به كشورهاي جهان انتقال و اشاعه دهند.

بازيگر سریال يوسف پيامبر(ص) خاطرنشان كرد: سينما به دليل جذاب بودن و تاثيرگذاري بر روي افكار عمومي ابزار كمكي مهمي در تبليغ دين است که به هیچ وجه نباید آن را نادیده گرفت.

وي در ادامه با بيان اينكه هاليوود با غالب كردن خط مشي و فرهنگ خود توانسته جهان را تسخير كند،گفت: بايد با حركتی علمي آكادميك و حرفه‌اي به اين موضوع پرداخته و شرايطي را فراهم كرد تا طلاب جوان نيز وارد عرصه شوند.

 زارعي يادآور شد: به همين دليل بايد روحانيون مستعد كشف شده و آموزش داده شوند و سپس امكانات حرفه‌اي و شرايط توليد فيلم را براي آنها فراهم نمود تا به صورت حرفه‌اي وارد اين عرصه شوند.

 وی خاطرنشان کرد: سينما، تئاتر و تلويزيون حرف اول را در دنياي امروز مي‌زنند، لذا مي‌توانند زبان جديدي براي تبليغ دين باشند به شرط اينكه درست برنامه‌ريزي و ترسيم شوند

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha