پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مدرسی

حوزه/ تاریخ یمن سرشار از مقاومت در برابر اموی ها و عباسی ها و عثمانی ها است، زیرا ملتی مقاوم و سرسخت و قبایلی مسلح و مقاوم دارد که مقاومت، بخشی از فرهنگ آنها می باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمدتقی مدرسی از علمای برجسته شیعی عراق در سخنرانی هفتگی خود در کربلا ضمن محکوم کردن حملات نظامی ائتلاف عربی به رهبری عربستان به یمن و بمباران شهرهای این کشور تاکید کرد: مردم یمن مردمی مقاوم هستند و تمام تلاش ها برای سلطه بر یمن شکست خواهد خورد.

آیت الله مدرسی تاکید کرد: کشورهای خلیج فارس حق ندارند به منصور هادی مشروعیت ببخشند و فقط مردم یمن حق دارند رهبر و رییس جمهور مناسب خود را انتخاب کنند.

ایشان خاطر نشان کرد: رسانه های مزدوری که از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس حمایت می شوند، این روزها مشروعیت منصور هادی را ترویج می کنند، اما مردم یمن در مقابل تمام این تلاش های بیهوده خواهند ایستاد.

آیت الله مدرسی افزود: تاریخ یمن سرشار از مقاومت در برابر اموی ها و عباسی ها و عثمانی ها است، زیرا ملتی مقاوم و سرسخت و قبایلی مسلح و مقاوم دارد که مقاومت، بخشی از فرهنگ آنها می باشد.

شکست عربستان، حتمی است

ایشان به کشورهای ائتلاف خلیج فارس و حامیان آنها هشدار داد که شکست آنها حتمی است و افزود: با وجود و حضور مردم یمن در صحنه، این بمباران ها و جنگ های میدانی پس از آن نیز سودی نخواهد داشت و کسانی که به فکر تجاوز به یمن باشند شکست خواهند خورد، زیرا پیشروی در خاک یمن کاری دشوار است به ویژه اینکه قبایل یمن نیز مسلح هستند و می توانند با قدرت از سرزمین خود دفاع کنند.

این عالم برجسته شیعی با اشاره به اسباب ازدیاد خشونت ها در منطقه و یمن گفت: تنها کسانی که از جنایت های یمن استفاده می کنند، همان تاجران جنگ و شیاطینی هستند که رکود بازارهای جهانی، آنها را وادار کرده به ترویج جنگ و تجارت سلاح در کشورهای منطقه روی بیاورند.

ایشان با اشاره به مشارکت کشورهای خلیج فارس و برخی کشورهای عربی دیگر در این جنگ و حمایت نظامی و پوشش سیاسی تجاوز به یمن توسط آنها گفت: بسیاری از حاکمان منطقه از حکمت لازم برای مدیریت بحران بی بهره اند و با مشکلات به روش کودکانه و بر اساس احساسات برخورد می کنند.

آیت الله مدرسی خاطرنشان کرد منطقه به رؤسای جمهور و حاکمانی مبتلا شده که با مشکلات و بحران ها برخورد سطحی دارند و با وجود اینکه اطراف آنها سرشار از دستگاه های نظامی و اطلاعاتی و مراکز تحقیقات استراتژیک و تحلیلگران سیاسی است، اما با این حال باز هم تصمیم های آنها بر اساس عواطف و عصبیت است و بر اساس عقل و حکمت نمی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha