جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتاب دشمن شناسی

حوزه/ جدیدترین کتاب رهبر معظم انقلاب با عنوان « دشمن شناسی» در نمایشگاه فرهنگی ربیع الانام و توسط انتشارات انقلاب اسلامی در مسجد مقدس جمکران ویژه ایام نوروز عرضه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، کتاب «دشمن‌شناسی»، حاوی بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی پیرامون دشمن‌شناسی و روزش های مقابله با آن است که در روزهای پایانی سال گذشته از زیر چاپ خارج شد.

دشمن‌شناسی از مفاهیمی است که در آیات و روایات اسلامی مورد توجه قرار گرفته است و بر هوشیاري همیشگی مؤمن و دشمن‌شناسی او تأکید شده و تبرّي از دشمن که لازمه‌ي آن دشمن‌شناسی است در زمره‌ي فروع دین قرار دارد. پس از پیروزي انقلاب اسلامی بخش معتنابهی از بیانات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظّم رهبري به این موضوع اختصاص داشته است.

*تاکید همیشگی رهبری بر حفظ بصیرت و دشمن شناسی

رهبر انقلاب بارها بر کسب بصیرت، بصیرت‌زایی و بصیرت‌افزایی که از ضروریات دشمن‌شناسی به خصوص در طوفان حوادث‌اند تأکید کرده‌اند. ایشان شناخت انواع و اقسام حیله‌هاي دشمن و معرفی آنها و آگاه کردن ملت را بارها و بارها به مسئولان و مردم گوشزد کرده‌اند.

کتاب پیش رو به منظور شناخت و روشهاي دشمن و راههاي مقابله با آن در چهارده فصل تعاریف، "ضرورت شناخت دشمن"، "علل و دلایل دشمنی"، "ماهیّت و ویژگیهاي دشمن"، "اهداف دشمن"، "شیوه‌ها"، "ابزارها و زمینه‌هاي دشمن"، "برنامه‌ریزیهاي دشمن"، "شیوه‌ها و ابزار مقابله با دشمن"، "اقشار مورد هدف دشمن"، "عوامل کمک به دشمن"، "نقش امام راحل در مقابله با دشمن"، "ایستادگی در برابردشمن"، "رسانه‌ها و دشمن"، "استعمار فرانو و صهیونیسم"، "بزرگترین دشمن ملّت ایران" و کلام آخر تحت عنوان "پایان رویارویی ما با دشمنان چه وقت خواهد بود؟" تنظیم شده و در 512 صفحه به مبلغ 150.000 ریال عرضه می‌شود.

 

لازم به ذکر است، این کتاب ارزشمند با مساعدت مسجد مقدس جمکران با تخفیف در نمایشگاه فرهنگی ربیع الانام واقع در صحن جامع مهدوی این مسجد مقدس عرضه می شود.

انتهای پیام   17/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha