سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
یا امام زمان جمکران

حوزه/به همت مرکز تخصصی مهدویت، مجتمع یاوران مهدی(عج) و مسجد مقدس جمکران نمایشگاه « تا خیمه مهر » در ایام تعطیلات نوروز در شبستان کاظمین این مسجد مقدس برپا شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کارشناس مسئول نمایشگاه « تاخمیه مهر» هدف از برپایی این نمایشگاه را ارتقا سطح آگاهی‌های عمومی و تخصصی نمازگزاران و مجاوران این مکان مقدس عنوان کرد.

مسعودیان افزود: نمایشگاه « تا خیمه مهر » با هدف معرفی موضوعات و جریان‌های انحرافی، خانواده ها و به ویژه جوانان را با حقایق بسیاری آشنا کند و در مقابل نیز مسیر خوب بودن را به‌صورت کاملاً حسیّ و نمادین به معرض نمایش قرار دهد.

این کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به موضوع‌های مطرح شده در این نمایشگاه بیان داشت: " ترور"، " تهاجم"، سلطه سیاسی"، " معنویت کاذب"، " هویت زدایی"، " هنجارزدایی"، " فقر"، " بیماریهای واگیردار" و " تخریب منابع " بُعد منفی و البته هوشیار ساز خانواده‌ها می باشد.

وی به جنبه و نقطه مقابل این بخش از نمایشگاه اشاره کردو افزود: " عبادت"، " بندگی"، " در محضر خدا"، " مهدویت"، " انتظار"، " دوست داشتن و ارادت واقعی به حضرت مهدی(عج)"، " پاکی  و پاکدامنی"، " صداقت و راستگویی" و... از جمله ابعاد دیگر این نمایشگاه عنوان کرد.

آقای مسعودیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فضا سازی متناسب با موضوعات این نمایشگاه گفت: در آن بخش از نمایشگاه که موضوعات و مطالب منفی و دوری از مسیر حق و حقیقت را بیان می‌کند، استفاده از فضای تاریک و نور قرمز به تببین بیشتر مطالب کمک بسزایی کرده و در نقطه‌ای که حرفی از حق، حقیقت و خداجویی بیان شده فضایی بسیار دلنشین با استفاده از رنگ سفید و نور سبز با مدد گرفتن از پارچه نوشته‌هایی سفید با مضامین دینی روحیه بازدیدکنندگان را شاد، مثبت و مهّیج می‌کند.

بر اساس اعلام روابط عمومی مسجد جمکران، در پایان این مسیر بسیار جالب و کارشناسی شده بازدیدکنندگان وارد خیمه ای بزرگ و بسیار زیبا که منقش به اسامی ائمه اطهار(علیهم‌السلام) می باشد، می‌شوند و حال و هوای معنوی پیدا می کنند.

این نمایشگاه از اول لغایت 14 فروردین از ساعت 10 تا 22 پذیرایی نمازگزارن و مجاوران مسجد مقدس جمکران می باشد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha