شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام نوربخش

حوزه/ صله ارحام در ایران در ایام عید نوروز مرسوم بوده و فزونی می‌یابد. در این ایام تمام فامیل به دیدن بزرگان می‌روند که این مسئله خود سنتی بسیار خوب و حسنه است.

حجت الاسلام سید مجتبی نوربخش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز با اشاره به آثار و برکات فردی و اجتماعی صله ارحام، اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که اسلام آن را به عنوان عمل صالح معرفی کرده، صله ارحام است.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه صله رحم سنتی حسنه و نیکو است، گفت: صله ارحام در ایران در ایام عید نوروز مرسوم بوده و فزونی می یابد. در این ایام تمام فامیل به دیدن بزرگان می‌روند که این مسئله خود سنت بسیار خوب و حسنه بوده و باعث تحکیم بنیان‌های خانوادگی می‌گردد.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که باعث کوتاه شدن عمر انسان می شود، قطع صله رحم و در مقابل یکی از مواردی که باعث طولانی شدن عمر انسان می شود صله رحم است.

حجت الاسلام نوربخش با اشاره به سفارش پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) در رابطه با صله رحم، بیان کرد: امام صادق (ع) فرموده‌اند"چه بسا عمر انسان سه سال است و در اثر صله رحم سی سال می شود".

امام جمعه لارستان در پایان بیان کرد: سعی ما باید بر این باشد که ضمن احترام به پدر و مادر، صله رحم را جزئی از زندگیمان قرار داده تا از برکات آن نهایت استفاده را ببریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha