چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محمد مهدی احمدی - دفتر فرهنگی ارشاد

حوزه/محمدمهدی احمدی با اشاره به اینکه خیمه‌های معرفت راهکاری فرهنگی برای مقابله با این هجمه دشمن محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: تقویت مبانی دینی، آشنایی با مفاخر، بزرگان و پشتوانه‌های معنوی و تمدن اسلامی و نیز دریافت خدمات مشاوره‌ای و تربیتی، نسل جوان را در مقابل خطرهای فرهنگی مصون نگاه می‌دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، محمد مهدی احمدی در جریان بازدید از خیمه معرفت مزار مقدس شیخان اظهار داشت: خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه و سایر مکان‌های مقدس توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور برپا شده‌اند که این اقدام فرهنگی، جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم هم زحمت فراوانی کشیده و توانسته 25 خیمه معرفت را در سطح استان تدارک ببیند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که نشان دادن اهمیت این‌گونه اقدامات فرهنگی ضروری است، گفت: امروز در سطح بین‌المللی، فرهنگ حرف نخست را می‌زند و اقتصاد و مسائل نظامی در رتبه‌های بعدی هستند، به طوری که هر جریان غالب فرهنگی، می‌تواند موفقیت بیشتری هم به دست آورد.

وی ادامه داد: یکی از راه‌هایی که دشمنان برای نفوذ در جوامع اسلامی و ضربه زدن به مسلمانان، مورد استفاده قرار می‌دهند، مسائل فرهنگی است؛ به طوری که سعی دارند با انحراف اعتقادی در میان مسلمانان، آسیب‌های مورد نظر خود را به جوامع اسلامی وارد سازند.

احمدی با اشاره به اینکه خیمه‌های معرفت راهکاری برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن می‌باشد، خاطرنشان کرد: تقویت مبانی دینی، آشنایی با مفاخر، بزرگان و پشتوانه‌های معنوی و تمدن اسلامی و نیز دریافت خدمات مشاوره‌ای و تربیتی، نسل جوان را در مقابل خطرات فرهنگی مصون نگاه می‌دارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان داشت: جامعه‌ای که مردم در آن باور داشته باشند، هویت و تمدنی عظیم دارند، لذا هیچ‌گاه احساس خلأ نخواهد داشت و در چنین کشوری، آسیب‌پذیری هم به حداقل می‌رسد.

وی خیمه‌های معرفت را عاملی برای معرفت‌افزایی اقشار مختلف جامعه نسبت به تمدن اسلامی و هویت تاریخی آنان دانست و تصریح کرد: این امر در حقیقت مصونیتی فرهنگی ایجاد می‌کند آن هم در شرایطی که دشمنان از ابزارهای مختلف استفاده می‌کنند تا نسل امروز احساس بی هویتی کند.

احمدی گفت: دشمنان در تلاش هستند با استفاده از ابزارهای فرهنگی گوناگون، بنیان خانواده را در نظام اسلامی متزلزل کنند، زیرا به این حقیقت رسیده‌اند که مدیریت جامعه اسلامی توسط خانواده‌ها و به تبع آن در اختیار بانوان و مادران مسلمان بوده و اگر بتوانند این بنیان مهم را متزلزل کنند، به اهداف خود خواهند رسید.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: لازم است مردم ما به فرهنگ غنی خود باور داشته و به آن تکیه کنند و دریابند که نیازی به مراجعه به فرهنگ بیگانه ندارند، خیمه‌های معرفت در این زمینه می‌توانند تاثیر فراوانی داشته باشند.

وی با بیان اینکه همه غرفه‌های خیمه معرفت مزار مقدس شیخان کاربردی هستند افزود: در این بین غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی، از روشی که دارای جاذبه برای قشر جوان است استفاده می‌کند، به این ترتیب که موضوعات مبتلا به شرعی را به صورت فهرست‌وار در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار داده و در یک نگاه کلی و گذرا، بسیاری از سوالات و شبهات را پاسخ می‌دهد، ضمن اینکه ایجاد ارتباط چهره به چهره مبلغان روحانی با مردم در این غرفه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha