چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 347122
۱۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
حجت‌الاسلام مهدوی امین لرستان

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان: صله رحم یکی از معروف‌های مورد تاکید دین مبین اسلام بوده که در همین راستا رفع مشکل از همدیگر یکی از برکات صله رحم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در لرستان، حجت الاسلام سعید مهدوی امین با اشاره به اینکه صله رحم یکی از معروف هایی است که در دین مبین اسلام نسبت به آن سفارش ویژه‌ای شده، به حدیثی از امام علی اشاره کرد و گفت: برای اهل دین علامت ها و نشانه هایی  است که با آن‌ها شناخته می‌شوند و صله رحم یکی از آن‌هاست.

وی با اشاره به اینکه صله رحم به معنای محبت، رسیدگی نسبت به خویشان، نزدیکان و دید و بازدید با آنها است افزود: صله رحم دارای پاداش هایی است که آثار آن در همین دنیا نیز برای انسان نمایان می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان خاطر نشان کرد: در روایات آمده که صله رحم سبب طولانی شدن عمر انسان شده و قطع کردن این سنت نیکو باعث کوتاهی عمر می شود.

حجت الاسلام مهدوی امین همچنین با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) که می‌فرمایند؛‌ هر کس صله رحم انجام دهد رزق او زیاد شده و عمرش افزایش پیدا می‌کند افزود: بجا آوردن صله رحم، علاوه بر ثواب دنیوی و اخروی، باعث آرامش روح و روان انسان نیز می گردد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان خاطر نشان کرد: اسلام دینی است که در آن به دید و بازدید، عیادت از بیمار و صله رحم توصیه فراوان شده و به همین منظور نسبت به زندگی اجتماعی انسان ها تاکید داشته و انسان را از گوشه نشینی و عزلت نهی می‌کند.

وی  به برکات صله رحم اشاره کرد و گفت: با خبر شدن از اطرافیان و اقوام، رفع مشکلات همدیگر و نیز رفع کدورت ها ی ایجاد شده میان مردم از برکات صله رحم می باشد.

حجت الاسلام مهدوی امین در پایان گفت : عید نوروز بهانه ای است که کدورت ها را کنار بگذاریم و به دیدار اقوام و آشنایان رفته و  از آثار این معروف اجتماعی و برکات آن بیشتر بهره مند شویم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha