شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام نظری شاهرودی

حوزه/ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به طور عملی با رسانه های دشمن به ویژه شبکه های ماهواره ای مقابله کنیم، باید تولیدات فرهنگی پرمحتوا و جذاب بر اساس آموزه های اسلامی داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خصوص راهکارهای مقابله با ترفندهای فرهنگی و رسانه ای دشمن اظهار داشت: آن چه مهم است این که ما در کوتاه مدت برای جلوگیری از تاثیر پذیری مردم نسبت به رسانه های غربی و بیگانه باید رسانه های فرهنگی کشور را حساس کنیم.

وی در ادامه افزود: واقعیت آن است دشمنان دین و نظام اسلامی، علیه اعتقادات مردم، تلاش می کنند، اما بعد با فرا رسیدن ایامی مانند محرم و فاطمیه، تمام داشته هایشان از بین می رود و مردم دین مدار ما به سمت مراسم ها و عزاداری ها و دوری از رسانه های غربی می روند به طوری که دشمن تصور این کار را هم شاید نداشته باشد.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: البته نباید نسبت به تهاجم فرهنگی دشمن غفلت کنیم، بلکه باید با تقویت داشته های خود و همچنین عرضه مناسب علوم و معارف اسلامی به مقابله با آن ها برخیزیم.

 وی سپس یادآور شد: برای این منظور لازم است تا نیروی انسانی متعهد و متخصصی داشته باشیم که بتوانند محصولات فرهنگی تولید کرده و با تکیه بر فرمایشات امام(ره) و رهبری ، از نظر هنری و غیره جایگاهمان را در سطح جهان ارتقا دهیم؛ در این خصوص باید از توان، ظرفیت و استعداد فراوان نسل جوان کشور نهایت استفاده را ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha