چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 347161
۱۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
جمکران

حوزه/طرح آگاه سازی غیر فارسی زبانان نسبت با خطرات داعش و وهابیت در ایام نوروز در مسجد مقدس جمکران انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه»، بخش پاسخگویی به سوالات اعتقادی غیر فارسی زبانان این مکان مقدس بر اساس برنامه و طرح جدید خود و با بهره مندی از کارشناسان مسلط به زبان های خارجی برای آگاه سازی زائران خارجی مسجد مقدس جمکران فعالیت خود را آغاز کرده است که در حال حاضر در دو بخش زبان انگلیسی و عربی فعالیت می کند.

با هماهنگی انجام شده بین بخش های مختلف مسجد مقدس جمکران، در صورت حضور زائران غیر فارسی زبان، این زائران به بخش پاسخگویی به سوالات اعتقادی غیر فارسی زبانان هدایت می شوند که در روزهای گذشته این بخش میزبان زائرانی از کشورهای عراق و تانزانیا بوده است.

براساس این گزارش رویکرد کنونی این بخش بر مبنای آگاه سازی غیر فارسی زبانان نسبت به خطرات داعش و وهابیت استوار است و با توجه به اینکه در موج دوم سفرهای نوروزی، علاوه بر زائران خارجی، زائرانی از استان های عرب زبان کشور در مسجد مقدس جمکران مهمان خواهند شد لزوم اطلاع رسانی درباره خطرات داعش به این هموطنان اجتناب ناپذیر است.

بر این اساس پوسترهایی به زبان عربی در غرفه پاسخ گویی به سوالات اعتقادی غیر فارسی زبانان نصب شده که عنوان آن قرن الشیطان به معنای شاخ شیطان است و خطرات توسعه وهابیت و افکار داعش را برای بینندگان بازگو می کند.

همچنین پوسترهایی به زبان انگلیسی در موضوعات مختلف دینی و مهدی در این بخش قرار داده شده که بخش های مختلفی از جمله تاریخچه بنای مسجد مقدس جمکران،  نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب و تاریخ زندگانی معصومین (علیهم السلام) را در بر می گیرد.

 

شایان ذکر است بخش پاسخگویی به سوالات اعتقادی غیر فارسی زبانان مسجد مقدس جمکران پس از پایان تعطیلات نوروزی نیز به کار خود ادامه خواهد داد و فعالیت هایشان از این پس شکل دائمی به خود می گیرد.

انتهای پیام 313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha