شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید محمد فخری -  ارومیه

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: بهره‌گیری انسان از نعمت های خدادادی و طبیعت سرسبز نباید با تخریب و زباله ریختن همراه شود، چراکه این کار نوعی کفران نعمت و ناسپاسی از نعمت‌های پروردگار است.

حجت الاسلام سیدمحمد فخری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به تغیر و دگرگونی طبیعت به عنوان نشانه های الهی اظهارداشت: زنده شدن و رستاخیز در عالم طبیعت، نشان از بشارت و اعجاز الهی و فرصت تاملی برای انسان ها است تا بتوانند همراه با تغییر و تحول فصل‌ها و جاری شدن زندگی در سال جدید روح و روان خود را جلا داده و به معنویت و نشانه‌های پروردگار خویش بیستر بیاندیشند.

وی، نوروز ایرانی را آمیخته با سنت‌های کهن و اسلامی عنوان کرد و افزود: به جا آوردن اعمالی چون صله ارحام، رفتن به دامان طبیعت و تدبر در آفرینش و زنده شدن طبیعت در ایام نوروز فاطمی، برکات زیادی در سال جدید برای انسان به ارمغان می آورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی  با تاکید بر آیه 11 سوره مبارکه رعد، خاطرنشان کرد: خداوند متعال می فرماید:«لَهُ مُعَقِّباتٌ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ يَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّي يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ وَ إِذا أَرادَ اللَّهُ بِقَوْمٍ سُوْءاً فَلا مَرَدَّ لَهُ وَ ما لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ والٍ» تامل در نشانه ها و آیات الهی نشان از اراده و ضمیر انسان برای پذیرش تغییر و تحول در نهاد خویش است تا همزمان با دگرگونی و نو شدن طبیعت رنگ و بوی الهی بگیرد.

وی، احترام به طبیعت را ارج نهادن به نعمات الهی دانست و تصریح کرد: بهره‌گیری انسان از نعمت‌های خدادادی و طبیعت سرسبز نباید با تخریب و زباله ریختن انسان همراه شود، چراکه این نوعی کفران نعمت و ناشکری از نعمات پروردگار است.

حجت الاسلام فخری ادامه داد: امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه می فرمایند: «کُلُّ یَومٍ لا یُعصَی اللهُ فیهِ فَهُوَ یَومُ عیدٍ/هر روزی که در آن گناه نشود همان روز، روز عید است»، بنا براین  توجه و دقت انسان در رفتار و گفتار خویش موجب تهذیب نفس و پاکی نیت در اعمال او می شود بنابراین استفاده از فرصت نو شدن می تواند تحولی مثبت در اندیشه و رفتار انسان ها ایجاد کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha