جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ا‌هل بیت علیهم السلام

حوزه/ مدیر جامعه علمیه امیر المومنین(ع) شهر ری گفت: شیعه از رهگذر علم به مقام و جایگاه امام زمان(عج)؛ به مقصود نهایی بندگی که همان عبودیت خالص برای خداوند متعال است، دست خواهد یافت.

حجت الاسلام یونس صفری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با تاکید بر اینکه دگرگونی طبیعت جلوه ای از معاد است، ابراز داشت: بزرگترین تغییر باید در نفس وجودی ما صورت گیرد و همه باید برای رسیدن به کمالات متعالی انسانی تلاش کنیم. لذا آن ویژگی زیبایی که در بهار نهفته است، همان ایجاد تحول در طبیعت بوده و این برای بشر پیام دارد تا او هم در مسیر دست یافتن به خلق و خوی اسلامی، خود را متحول کند.

مدیرواستاد جامعه علمیه امیرالمومنین(ع) تهران، تصریح کرد: شیعه دارای یک سری حقایق و معارف بزرگی است که در صورت عمل به آن معارف، جاودانه خواهد ماند. و رمز و رازِ زنده بودن شیعه و مکتب تشیع در اعتقاد به ائمه اطهار(علیهم السلام) است، لذا شیعه هر چقدر عمیق تر خود را با شجره طیبه اهل بیت(علیهم السلام) پیوند بدهد و در رسیدن به معرفت و شناخت امام زمانش کوتاهی نکند؛ به مقصود نهایی بندگی که همان عبودیت خالص برای خداوند متعال است دست خواهد یافت و این سرنوشت نیک و عاقبت بخیری برای شیعیان ائمه اطهار(علیهم السلام) می باشد.

وی افزود: در ایام فاطمیه(س) که مقارن با عید نوروز است، هر چقدر شیعه با تقوای در عمل، این قلوب را به صاحبان اصلی اش که اهل بیت(علیهم السلام) می باشند شبیه تر و نزدیک تر کند، آنگاه این قلب به بهترین احوال متحول شده و هر روز بهار واقعی را در دلش احساس خواهد نمود لذا فرموده اند؛ هر روزی که در آن از گناه اجتناب شود، آن روز عید مومن است.

حجت الاسلام صفری در پایان با بیان اینکه بزرگان ما تاکید دارند که نشاط واقعی در معرفت پیدا کردن به مقام و جایگاه اهل بیت(علیهم السلام) به دست می آید، گفت: اگر مراسم های عزاداری اهل بیت(ع) برای ما معرفت افزا باشد و آرامش قلبی ما را تامین کند، هیچ کس از تلاقی ایام شاد نوروزی با ایام فاطمیه دلخور نخواهد بود، چرا که همه تشنه آرامش درونی و معرفت هستند و این بستگی به هنر مبلغین ما دارد که چگونه و با چه شرایطی این شیرینی کسب معرفت در مراسم های عزاداری را به کام مردم بنشانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha