چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
1

حوزه/رئیس انجمن اصول فقه حوزه با بیان اینکه در روایات متعددی آمده است که مسافرت کنید تا سالم بمانید گفت: بالغ بر 700 آیه در قرآن کریم در ارتباط با طبیعت آمده است و در آن‌ها نسبت به طبیعت، تفکر در طبیعت و حفظ طبیعت سفارش شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید صادق محمدی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه در قرآن کریم آیات بسیاری در زمینه حفظ طبیعت وجود دارد گفت: بالغ بر 700 آیه در قرآن کریم در ارتباط با طبیعت آمده است و در آن‌ها نسبت به طبیعت، تفکر در طبیعت و حفظ طبیعت سفارش شده است.

وی با اشاره به روایاتی از ائمه معصومین(ع) در مورد طبیعت بیان کرد: پیامبر(ص) بارها بر حفظ منابع طبیعی و محصولات زمین تأکید کرده‌اند و فرموده‌اند که در واقع زمین مادر شماست.

رئیس انجمن اصول فقه حوزه تصریح کرد: در قرآن کریم نسبت به نابود کردن محیط زیست واژه "اعتداء" وارد شده است و هشدار داده است که تجاوز به محیط زیست ممنوع است.

وی ابراز داشت: پیامبر(ص) می‌فرمایند که هرگاه شخصی درختی را بکارد خداوند به مقدار ثمرات درخت برای او ارج می‌نویسد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی ادامه داد: امام صادق(ع) می‌فرمایند که درختکاری کنید که هیچ عملی حلال‌تر از این کار وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم قطع درختان ممنوع شمرده شده است گفت: امام صادق(ع) فرموده‌اند که درختان را قطع نکنید که عذاب الهی را در پیش دارد.

رئیس انجمن اصول فقه حوزه با اشاره به اینکه طبیعت تنها برای برآورده کردن نیازهای مادی نیست و نیازهای روحی انسان را نیز برآورده می‌کند مطرح کرد: اسلام به طبیعت با نگاه مثبتی مطالبی را بیان می‌کند و آن را هم از لحاظ مادی و هم از لحاظ روحی برای بشر مهم می‌شمرد.

وی با بیان اینکه در روایات داریم که مسافرت کنید که سالم بمانید گفت: سفر انسان به طبیعت و تفکر در آن و قدم گذاردن در مسائلی که در طبیعت وجود دارد موجب صحت و نشاط انسان می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی بیان کرد: اسلام برای طبیعت اهمیت بسیاری قائل شده و تعرض به آن را ممنوع اعلام کرده است و طبیعت را برای تمامی بشریت اعلام کرده است که هر شخصی در رابطه به آن حقی دارد.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha