پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام خمینی

حوزه / جمعی از مدیران مدارس علمیه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت سالروز رفراندوم ملت ایران در آری تاریخی به حاکمیت اسلام بر کشور، بر حفظ دستاوردهای ایران اسلامی تأکید کردند.

 

* تنها اندیشه ای که در مقابل استکبار ایستاده، مکتب اسلام ناب محمدی(ص) است

حجت الاسلام محمد پیکری مدیر مدرسه علمیه حضرت علی بن ابی طالب(ع) تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با تاکید بر اینکه روز جمهوری اسلامی حاصل لطف خدا، اراده ملی و عزم و همت نخبگان دینی کشور بود، اظهار کرد: امام خمینی(ره) در تبیین رای 98 درصدی مردم به جمهوری اسلامی فرمود «12 فروردین، روز نخستین حکومت اللَّه و از بزرگترین اعیاد مذهبی‏ و ملی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند. روزی که کنگره‏های قصر 2500 سال حکومت طاغوتی فرو ریخت و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین که حکومت خداست به جای آن نشست». بنابراین 12 فروردین روزی است که مردم به رغم همه تبلیغاتِ خبیثانه دشمنان علیه دین، معنویت، اخلاق، اسلام و قرآن به نظامی مبتنی بر قرآن و آموزه های اسلام ناب محمدی(ص) رای دادند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت علی بن ابی طالب(ع) تهران تصریح کرد: کار امام خمینی(ره) فقط ساقط کردن یک حکومت مستبد و ستمگر نبود، بلکه یکی از برکات نهضت ایشان احیای دین، معنویت، اخلاق و توجه دادن بشر به فطرت اصیل انسانی و خدایی بود.

وی افزود: این جمهوری با شعار محکم استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و در سایه وحدت مردم ایران پیروز شد. این جمهوری هم از عنصرِ فکریِ آزادی و استقلال و هم از آرمان بزرگ جمهوری که صفت اسلامی داشت، برخوردار بود. و مهمتر از این مسائل یک رهبر فرزانه، مرجع تقلید و عالم عامل، دانشمند و سیاست مدار صادق؛ سردمدار این حرکت بود و با دم مسیحایی امام امت (ره) و ملتی سرافراز و خستگی ناپذیر و به برکت خون شهیدان و مجاهدان، به بار نشست.

حجت الاسلام پیکری در پایان با تاکید بر اینکه امروز تنها جریان و اندیشه ای که در مقابل استکبار ایستاده است، مکتب اسلام ناب محمدی(ص) و فرزندان امام خمینی(ره) است، گفت: تردیدی نیست در شرایطی که انقلاب اسلامی و ملت ایران در حال عبور از مراحل حساس و بزرگ تاریخی و در پی دست یابی به افق های بلند پیشرفت و تمدن عظیم اسلامی است، آنچه خواهد توانست پیروزی بزرگ در این کارزار سرنوشت ساز را رقم زند مدیریت جهادی و شکل گیری عزمی فراگیر برای حضور در صحنه ی تحقق اقتصاد مقاومتی و عقیم ساختن جنگ نرم دشمن با تأسی به آموزه های دینی و انقلابی و نیز سیاست های کلان ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه های فرهنگی و اقتصاد مقاومتی است.

 

*  12 فروردین، تجلی کامل مردم‌سالاری دینی است

حجت الاسلام سید مجتبی بدری مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به فرا رسیدن روز جمهوری اسلامی، اظهار کرد: 12 فروردین روز تحقق پیروزی خون بر شمشیر و روز استقرار حاکمیت الله و نابودی حکومت 2500 ساله طاغوت است. ملت ایران در روز 12 فروردین، روز مرگ و نابودیِ استکبار جهانی را اعلام کرد و به دنیا فهماند که چگونه یک ملت با دست خالی می‌تواند در برابر جنایتکاران تاریخ پیروز شود و پرچم عزت و حمایت از مظلومان را در اقصی نقاط عالم به اهتزاز در آورد.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) تهران با اشاره به رأی 2/98 درصدی مردم ایران به جمهوری اسلامی، تاکید کرد: 12 فروردین، تجلی کامل مردم‌سالاری دینی در لوای حکومت ولایت مطلقه فقیه است.

استاد حوزه علمیه امام القائم(عج) افزود: به نظر می رسد دو تا عامل مهم موجب شد تا مردم با این گستردگی برای اولین بار در دنیا به نظام جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) رای دادند. یکی اینکه مردم از بی کفایتی طاغوت و سلطه غربی ها خصوصا آمریکایی ها در این کشور خسته شده و به ستوه آمده بودند. و نیز از فراگیر شدن فرهنگ بی دینی و ضد ارزش که در کشور شیعه ایران حاکم بود، و همچنین تاراج و غارت ثروت ملی کشور که به دلیل بی-عرضه¬گی خاندان پهلوی صورت می گرفت، به شدت ناراحت و عصبانی بودند. دومین عامل هم شخص امام(ره) بود، که با قدرت، شهامت و شجاعت علیه برنامه های شوم و ضد اسلامی طاغوت روشنگری کردند و مردم را با حقیقت اسلام آشنا و به آنها بصیرت دادند. و مردم در عین حال که از آینده جمهوری نوپای اسلامی اطلاع نداشتند و لکن با اعتمادی که به حضرت امام داشتند، آمدند و با رای بسیار بالایی به حکومت اسلامی رای دادند.

حجت الاسلام بدری در پایان با تاکید بر اینکه مردم ما اهل گفتمان و منطق هستند ولی به هیچ قیمت راضی نمی‌شوند زیر سلطه استکبار بروند، گفت: مهمترین ارمغان انقلاب اسلامی که تمامی برکات آن به دنبال همین موضوع است، حماسه و ایثارگری مردم و رهبری آگاهانه امام راحل (ره) است که بعد از مبارزات طولانی موفق شدند، حکومت طاغوت ستم‌شاهی را که ارتباط قلبی و عملی با خدا و اولیای الهی نداشت را خاتمه داده و جمهوری اسلامی را تثبیت کنند.

 

* رای مردم به جمهوری اسلامی صرفاً برای رفاه اقتصادی نبود

حجت الاسلام عباس مذهب جعفری مدیر مدرسه علمیه حضرت بقیه الله(عج) در این گفتگو، با بیان اینکه 12 فروردین به عنوان روز تولد حکومتی مبتنی بر تعالیم عالیه اسلام می باشد، گفت: این روز، یادآور حضورِ حماسیِ مردمی است که با مشارکت بیش از 98 درصدی خود، به نظام مقدس جمهوری اسلامی رای "آری" داده و آرمان معمار بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تحقق جمهوری اسلامی را به واقعیتی بی نظیر در جهان مبدل ساختند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت بقیه الله(عج) تهران تصریح کرد: امام با به رای گذاشتن نظام جمهوری اسلامی ثابت کرد که این نظام با رای 98 درصدی مردم خواسته آن هاست و هرگز نظامی که تحمیل شده باشد، نیست. بنابراین مردم ایران اگرچه در طول مبارزات انقلابی خود شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را در سرلوحه شعارهای خود قرار داده بودند و به این ترتیب اجماع قاطع خود را در مورد جمهوری اسلامی اعلام کرده بودند اما جهت تثبیت ثمره مبارزات اسلامی خود در روز 12 فروردین 58 با حضور در پای صندوق های رای به حکومت "جمهوری اسلامی" رای قاطعی دادند.

حجت الاسلام مذهب جعفری در پایان با تاکید بر اینکه رای مردم به جمهوری اسلامی صرفاً برای رفاه اقتصادی نبود، گفت: هیچوقت در شعارهای مردم حرفی غیر از اسلام نبود، و همه اعتراضات بر این بود که شاه و مزدورانش کارهایی مخالف با اسلام انجام می دهند و می خواهند دیانت و معنویت مردم را نابود کنند. بنابراین اینکه عده ای کوته فکر قیام مردم را صرفاً در مسائل اجتماعی و رفاه اقتصادی خلاصه کنند یک ادعای بی اساس است و اگر برگردیم به روزهای اول انقلاب و شعارهای مردم را بررسی کنیم، می بینیم که شعارهای مردم اقتصادی نبود بلکه خواسته مردم استقرار اسلام در حکومت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ایران بود. و درستی این مطلب را می شود از شخصیت و تفکر رهبران قیام تصدیق کرد؛ چرا که رهبران قیام مردم ایران سرمایه داران و لیبرال ها نبودند، بلکه علما، روحانیت و در راس همه اینها حضرت امام خمینی(ره) پرچمدار هدایت قیام مردم ایران بود.

 

* وحدت ملی، علت اصلی پیروزی انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام مهدی حبیب اختیاری مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) به خبرنگار ما گفت: 12 فروردین؛ روز استقرار و تثبیت نظام جمهوری اسلامی، روز تجلی مشارکت و همدلی واقعی مردم در تعیین سرنوشت کشور و نظام و نشانه روحیه استقلال طلبی و آزادی خواهی آنان است که با رای اکثریت و قاطع، در یک همه پرسی ملی، بروز و ظهور یافت. مردم ایران در چنین روز بزرگی هویت حقیقی خویش را به دنیا اعلام کردند تا پشتوانه مردمی این نظام بیش از پیش آشکار شود.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) تهران تصریح کرد: حضرت امام(ره) انقلاب اسلامی را متکی به اراده و اعتقادات مردم می دانستند و بر قدرت های غیر الهی و بیگانگان متکی نبودند، و در راه تحقق آرمان های اسلام از ظرفیت دینی و اعتقادی مردم برای پیشبرد اهداف انقلاب به نحو مطلوبی استفاده کردند و مردم نیز احساس می کردند مطالباتشان در آرمان ها و اهداف امام(ره) تجلی پیدا کرده است، و بر همین اساس در تمامی فراز و نشیب های دهه انقلاب در کنار ایشان بودند و از آرمان های انقلاب دفاع کردند.

وی با تاکید بر اینکه وحدت ملی عامل اصلی بقا و تداوم انقلاب اسلامی است، گفت: اساساً وحدت، علت اصلی پیروزی انقلاب اسلامی است. و اگر مردم پشت سر حضرت امام(ره) حرکت نمی‌کردند، انقلاب به پیروزی نمی رسید و این در واقع همان وحدت کلمه است که موجب پیروزی ملت ما در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شد. امروز هم برای تداوم انقلاب و ادامه راه آن تا رسیدن به اهداف متعالی نظام اسلامی، وحدت ملی یک نیاز اجتناب ناپذیر است.

استاد حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی تنها انقلاب مردمی در جهان است که منشاء آن آموزه‌های اسلامی بود، افزود: هیچ انقلابی در دنیا رخ نداد مگر اینکه سلطه غرب و استعمار شرق را به دنبال داشته اما انقلاب اسلامی بدون وابستگی به شرق و غرب و با توجه به تعالیم اسلامی و با شعار نفی سلطه غرب و شرق با رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید.

حجت الاسلام حبیب اختیاری در پایان با بیان اینکه روز جمهوری اسلامی سند اسلام خواهی ملت بزرگ ایران و عید بزرگ ملی و اسلامی است، گفت: بازخوانی این روز و تبیین ابعاد مختلف آن هشداری است به دشمنان نظام که بدانند انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی به راحتی به دست نیامده که به آسانی قربانی زیاده خواهی استکبار جهانی بشود.

 

*  اگر پشتوانه مردمی نباشد، حکومت اسلامی تشکیل نمی شود

حجت الاسلام حسین مهدی زاده مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) نیز به خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، گفت: مردم فهیم جمهوری اسلامی ایران در روز 12 فروردین سال 57 با حضورشان پای صندوق های رای و گفتن «آری» به نظام جمهوری اسلامی ایران، سند محکمی برای انقلاب و نظام امضاء کردند.

مدیرمدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) تهران با بیان اینکه جمهوری اسلامی به تفکیک ازدو رکن جمهوریت و اسلامیت تشکیل شده است، افزود: تا حکومت تشکیل نشود، احکام اسلام نیز جاری نمی شود و در هر نظام و حکومتی باید اسلامیت زیر بنای آن باشد و زیر بنای دیگر که جمهوریت می باشد یعنی اعلان حضور، حمایت و رغبت مردم به حکومت اسلامی.

وی با تاکید بر اینکه تا پشتوانه مردمی نباشد، حکومت اسلامی تشکیل نمی شود، گفت: امیرالمومنین علی(ع) میفرماید «لا رأی لمن لا یطاع؛ کسی را که از او فرمان نبرند، فرمانی ندارد». لذا حضرت امام(ره) به عنوان یک اسلام شناس حقیقی و متفکری که اصل و اساس اسلام و معارف اهل بیت(ع) را دریافت کرده بود، تاکید بر تشکیل حکومت اسلامی داشتند. امام(ره) تشکیل حکومت را یکی از اهداف انبیاء و اهل البیت(ع) و روز عید غدیر را وجهه ای از پایه گذاری حکومت اسلامی در زمان صدر اسلام می دانست.

استاد حوزه علمیه امام محمدباقر(ع)، «نه» گفتن مردم در روز 12 فروردین به استکبار جهانی را با ارزش دانست و عنوان کرد: رای "آری" و 98 درصدی مردم به معنای حضور، حمایت و پشتیبانی مردم از اسلامیت نظام بود. و این رای به معنای تصدیق اسلام نبود، چرا که حقیقت اسلام را خداوند امضاء و تصدیق کرده است. و مردم با حمایت خود، نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر؛ به حکومت جمهوری اسلامی رای دادند. و إن شاءالله ما بتوانیم از نظام اسلامی با تمام قوا حمایت کنیم و در خدمت این نظام باشیم.

حجت الاسلام مهدی زاده در پایان با تاکید بر اینکه دشمن باید بداند جمهوری اسلامی با زحمت فراوان و با هزینه های بزرگی به دست آمده است و مردم ایران آن را به ارزانی از دست نمی دهند، گفت: امام(ره) با تبیین اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی(ص) به مردم، به آنان شناساند که افراد و اندیشه های شخصی ملاک نیستند بلکه ملاک حقیقت؛ اسلام، راه انبیاء، راه سید الشهدا(ع) و اهل بیت(ع) است و اگر ما پیرو اسلام ناب محمدی(ص) باشیم و در این راه حرکت کنیم پیروزیم و هر وقت از این راه برگردیم، قطعا شکست خورده ایم.

* نظام اسلامی، نمونه یک نظام توحیدی و عدالت محور است

حجت الاسلام محمد صبوری مدیر مدرسه علمیه حضرت حجت(عج) نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان اینکه 12 فروردین برای ملت ایران روز جشن و عید بزرگی است که نسل به نسل باید آن را گرامی داشت، گفت: امام خمینی(ره) با طرح حکومت جمهوری اسلامی تمام معادلات جهان را برهم زد و تفکر جدیدی را مبتنی بر تعالیم اسلام ناب محمدی(ص) در جهان پایه ریزی کرد. این شجاعت امام(ره) در بر¬¬پایی حکومتی دینی و مستقل بدون اتکای به قدرت های شرق و غرب نشان داد که می توان بدون وابستگی به قدرتی خاص به حیات سیاسی ادامه داد و به اقتدار دست یافت.

مدیر مدرسه علمیه حضرت حجت(عج) تهران افزود: همین اتحادِ روزهایِ نخستِ انقلاب و برپایی جمهوری اسلامی تاکنون ادامه یافت و توانست با همدلی و مشارکت گسترده مردم و مسوولان در تمام صحنه ها، توطئه های دشمنان را خنثی سازد. و بدون شک دستاوردهای بی بدیل نظام جمهوری اسلامی در سال های گذشته حاصل اتحاد و انسجام ملت ایران است.

وی تاکید کرد: پیروزی و استقرار جمهوری اسلامی به برکت رهنمودهای عالمانه بنیانگذار جمهوری اسلامی و خون شهدا حاصل شده و ملت ایران با تمام وجود در سایه پیروی از ولایت فقیه حافظ و پشتیبان این نظام هستند.

حجت الاسلام صبوری در پایان با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی نمونه یک نظام توحیدی و عدالت محور است، گفت: مردم با آری گفتن خود به نظام و پافشاری برای شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی نشان دادند که کشور ما باید استقلال یابد و جمهوری اسلامی و عدالت علوی در راس حکومت باشد. و هم اکنون نیز هیچ کشوری به اندازه ایران از استقلال برخوردار نیست و ما با وجود جوانان و دانشمندان پرتلاش خود، استقلال را برای کشور به ارمغان آوردیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha