جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مقتدایی

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با انتقاد شدید از سکوت مجامع بین المللی در قبال کشتار مردم مظلوم یمن، گفت: این مسئله جداً باعث رسوایی مجامع بین المللی در سطح جهان است.

آیت الله مرتضی مقتدایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به تحولات اخیر یمن و تجاوز نظامی جنگنده های عربستان سعودی به این کشور، اظهار داشت: سیاست استکبار جهانی که در راس آن، آمریکای جنایتکار و صهیونیست ها قرار دارند به جان هم انداختن کشورهای اسلامی است.

وی تصریح کرد: استکبار جهانی همواره در مقام ضربه زدن به اسلام و ایجاد زحمت برای مسلمین است و یکی از مصادیق این مسئله، تحریک آل سعود و سران عربستان برای حمله به یمن می باشد.

*تجاوز نظامی به یمن، حمله علیه اسلام است

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه حمله عربستان سعودی به یمن هیچ ارتباطی به نزاع و درگیری شیعه و سنی ندارد، تصریح کرد: تجاوز نظامی جنگنده های سعودی و دیگر کشورهای هم‌پیمانش به یمن، حمله علیه اسلام و مسلمین است.

آیت الله مقتدایی هدف حمله نظامی به یمن را خدشه وارد کردن به افکار و اهداف مسلمین عنوان کرد و ابراز داشت: جنگنده های سعودی با حمله نظامی به داخل کشوری که انقلاب کرده است و می خواهد مستقل باشد و تحت فرمان جایی نباشد، به کشتار دسته جمعی می پردازند.

*آل سعود مواضع مردمی را نشانه گرفته است

وی در ادامه با انتقاد شدید از بمباران جنگنده های عربستان سعودی در یمن، تصریح کرد: آل سعود مواضعی را که اصلا ربطی به پایگاه نظامی ندارد نظیر بیمارستان، اردوگاه های مردمی و مناطق مسکونی که مردم عادی در آنجا سکونت دارند و رفت و آمد می کنند بمباران می‌‌کنند و به کشتار زنان، کودکان و افراد بی پناه می پردازد.

*جنایت آل سعود با تحریک آمریکا و اسرائیل است  

قائم مقام جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه تجاوز نظامی سعودی ها به یمن با هیچ شرع و قانون بین المللی مطابقت ندارد، ابراز داشت: بدون تردید حمله نظامی به یمن جنایتی است که از سوی آل سعود و با تحریک آمریکا و اسرائیل انجام می‌شود.

*محکومیت شدید حمله وحشیانه آل سعود به یمن

آیت الله مقتدایی با محکومیت شدید حمله وحشیانه آل سعود به یمن، گفت: از مسلمانان یمن اعم از شیعه و سنی درخواست می کنیم که مقاومت و ایستادگی کنند چرا که وقتی کشوری متحد و به دنبال تحقق اهداف انقلابی خود باشد هیچ قدرتی نمی تواند آن ها را به زانو دربیاورد و از مسیرشان منحرف کند.

*چرا مجامع بین المللی سکوت کرده اند؟

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه با انتقاد شدید از سکوت مجامع بین المللی در قبال کشتار مردم مظلوم یمن، اظهار داشت: سران مجامع بین المللی چگونه فکر می کنند و به چه منطقی می توانند پاسخگو باشند که چنین حملات وحشیانه ای از یک کشور به کشور دیگر صورت گیرد و آن ها سکوت کرده یا بعضا حمایت کنند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه این مسئله جداً باعث رسوایی مجامع بین المللی در سطح جهان است و آن ها نمی توانند پاسخگو باشند که چرا دوگانه رفتار می کنند، افزود: این مجامع در مواردی که به نفع و مطابق میل آن ها باشد از آن موضوع حمایت کرده و در زمانی که برخلاف سیاست آن ها باشد سکوت می کنند.

*مسلمانان یمنی مقاومت کنند

آیت الله مقتدایی با بیان اینکه این حمله وحشیانه و جنایتکارانه را شدیدا محکوم می کنیم، اظهار داشت: امیدواریم برادران مسلمان ما در یمن مقاومت کنند و شهدایی که در راه اسلام و استقلال خودشان هدیه می کنند به حساب مبارزه با ضداسلام بگذارند و آن ها را شهید بدانند و افتخار کنند که در حمایت از اسلام مجاهدت و جهاد فی سبیل الله کرده و در این راه شهید می دهند.

قائم مقام جامعه مدرسین در پایان با بیان اینکه از درگاه خداوند متعال می خواهیم به مسلمین یمن کمک کند و آن ها را پیروز گرداند، خاطرنشان کرد: همچنین اجر و پاداش شهادت را برای شهدای یمن، خانواده های آنان و مردمی که جهاد را ادامه می دهند از خداوند متعال خواستاریم.

انتهای پیام/313/33

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha