شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مرتضی جوادی آملی

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء گفت: معنای همدلی، همفکری کردن، اندیشه ها را به هم نزدیک کردن، تیرگی ها و شبهات را کنار زدن و به عمق مسایل توجه کردن بوده و لازم است این شعار را به یک فرهنگ تبدیل کنیم.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در جمع  محققین، پژوهشگران و کارمندان بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء به بیان مهمترین فعالیت‌های سال گذشته این بنیاد و تشریح اهداف و برنامه های پیش روی بنیاد اسراء در سال جدید پرداخت.

وی در سخنان خود با اشاره به جایگاه رفیع علمی و شخصیتی آیت الله العظمی جوادی آملی اظهار داشت: خدا را شاکریم که این مجموعه در سایه اندیشمندی جامع الاطراف، فعالیت خود را دنبال می‌کند و کلیت فعالیت‌های علمی و پژوهشی ما تحت اشراف یک حجت بالفعل قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین جوادی آملی با بیان موفقیت های علمی و پژوهشی بنیاد بین المللی اسراء در سال گذشته ادامه داد: در سالی که گذشت آثار بسیار ارزشمندی در مجموعه بنیاد تولید شد که بعضاً ارزش های جهانی دارد و می تواند افکار جهانیان را تحت تاثیر خود قرار دهد. از جمله کتاب «مفاتیح الحیات» که به زبان انگلیسی، عربی و اردو در حال ترجمه است و در سال 1394 این سه ترجمه ارائه خواهد شد و به تازگی پیشنهاد ترجمه این کتاب به زبان اسپانیولی نیز مطرح شده است.

وی افزود: از مهمترین اقدام‌های زیر ساختی انجام شده در پژوهشگاه علوم وحیانی معارج در سال 1393، تدوین یک نظام پژوهشی متناسب بود که توانایی و ظرفیت پردازش و ارائه منظومه فکری حضرت استاد را در بسترهای مختلف داراست.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با تاکید بر توانمندی های علمی پژوهشگران و محققین پژوهشگاه علوم وحیانی معارج تاکید داشت: امروز محققین و پژوهشگران ما به کمال و بلوغی دست یافته اند که می توانند اولاً این مدرسه فکری را به درستی و کامل بیابند، بفهمند و هضم کنند و ثانیاً می توانند بر مبنای آن آثاری را تولید کنند که اقشار مختلف جامعه ما به آن نیاز دارند و این اتفاق، اتفاق مبارکی است .

وی خاطرنشان کرد: تبدیل اندیشه و منبعی که حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در اختیار ما قرار می دهند به دانش قابل استفاده برای عموم جامعه و تبدیل آن به سبک زندگی، نیازمند یک کار جدی در عرصه پژوهش است که لازم است پژوهشگاه معارج عمده رسالتش را در این بخش بداند.

حجت الاسلام والمسلمین  جوادی آملی با اشاره به جامعیت منظومه فکری حضرت آیت الله جوادی آملی، آثار تولید شده در بنیاد اسراء را دارای گرایش‌های مختلف علمی عنوان داشت و گفت: یکی از ویژگی های این مدرسه فکری جامعیت آن است و لذا کتابهایی که به عنوان خروجی این مجموعه منتشر شده دارای گرایش های مختلف علمی است، در نمایشگاه امسال کتاب تهران اتفاقات مبارکی رخ خواهد داد و از این آثار برجسته رونمایی صورت خواهد گرفت که از جمله این آثار جلد نخست کتاب «رجال تفسیری» است که کار بسیار ارزشمند و فاخری است، همچنین کتاب گرانقدر «ایقاظ النائمین» که از آثار مستقیم حضرت استاد است، در کنار جلد 35 تفسیر تسنیم و دیگر آثار عرضه و رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت های حوزه IT بنیاد اسراء گفت: نرم افزار «بیان وحی» با اولویت آثار تفسیری حضرت استاد و نرم افزار «مرقوم» شامل کلیه کتاب‌های تولید شده در بنیاد اسراء، از جمله نرم افزارهای فاخری هستند که با رعایت استاندارهای جهانی تولید و در نمایشگاه امسال در اختیار علاقمندان قرار خواهند گرفت. همچنین پرتال اسراء با مطالعه جدی و با فراهم کردن امکانات زیرساختی لازم تا زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران آماده و رونمایی خواهد شد تا کلیه سایت ها ی بنیاد بر اساس این پرتال حقیقی و با یک بیان واحد تنظیم شود که این پرتال می تواند در هماهنگ کردن فعالیت های بخش های مختلف بنیاد نیز نقش قابل توجهی داشه باشد .

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء مهمترین اقدام بخش رسانه ای بنیاد را راه اندازی خبرگزاری اندیشه اسراء عنوان کرد و گفت: در بخش رسانه اقدام بسیار موثری صورت گرفت و آن راه اندازی اولین خبرگزاری اندیشه ای کشور آن هم بر اساس منظومه فکری حضرت آیت الله جوادی آملی است که می تواند در قالب فعالیت های خود اخبار علمی و پژوهشی بنیاد و پژوهشگاه را نیز به صورت گسترده منعکس کند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» توسط مقالم معظم رهبری تاکید داشت:

معنای همدلی، همفکری کردن، اندیشه ها را به هم نزدیک کردن، تیرگی ها و شبهات را کنار زدن و به عمق مسایل توجه کردن است که لازم است ما در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء این شعار را به یک فرهنگ تبدیل کنیم تا بخش های مختلف بنیاد در قالب یک کلیت بنیادی فکر کنند و همه بخش ها در کنار هم رشد پیدا کنند، این رشد متوازن بخش های مختلف در تعامل با یکدیگر ایجاد هم افزایی خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha