جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عبدالصاحب حسینی کاشان

حوزه/تمام مشكلاتي كه اكنون در جامعه وجود دارد ناشي از دوري و فاصله گرفتن از قرآن است و اگر سبک زندگی ما بر اساس آموزه هاي قرآني باشد، شاهد بی بند و باری ها و از هم گسیختگی فرهنگی در جامعه نخواهيم بود.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از كاشان، حجت الاسلام سيدعبدالصاحب حسيني، در نشستی با هيئت مؤسس تارنماي خانه قرآن بقية الله(عج) كاشان، بهره گيري از ظرفيت فضاي مجازي براي گسترش فرهنگ قرآنی را از ضرورت ها خواند و گفت: در مقطع كنوني، زبان جوانان جامعه ما فضای سایبری است، لذا فعالان قرآني برای ترویج فرهنگ قرآنی بايد از این ابزار بهره بگیرند.

وی خاطرنشان كرد: دامنه فعالیت های خانه هاي قرآن نباید محدود به آموزش و برگزاری مسابقات باشد، بلکه باید با برنامه ریزی حساب شده، فعاليت خود را در فضاي مجازي بسط و گسترش دهند.

رئيس اداره تبليغات اسلامي كاشان آغاز فعاليت خانه قرآن بقية الله(عج) در فضاي مجازي را نقطه عطف فعاليت هاي اين مجموعه اعلام كرد و افزود: ورود به عرصه سايبري، اقدامي مثبت در توسعه فرهنگ قرآني است، اما مهم تر از آن، توجه به محتوا و تغذيه فكري مناسب كاربران است.

حجت الاسلام حسيني با اشاره به نقش مؤثر قرآن در اصلاح سبك زندگي فردي و اجتماعي، ابراز داشت: باید بتوانیم با برنامه ریزی متنوع و جذاب جوانان را به سمت عمل به اين معجزه الهي جذب کنیم.

وي استفاده از محتواي تکراری و درج مطالب کلیشه ای را از آسيب هاي فعاليت هاي قرآني در فضاي مجازي دانست و خاطر نشان كرد: بايد با بهره گيري از نیروهای فعال، مشتاق و باسواد برای تامین محتوای غني مطابق با نیاز جوانان و نوجوانان تلاش کرد.

این فعال فرهنگی به جنگ نرم دشمن با استفاده از فضاي مجازي اشاره كرد و بیان داشت: تمام مشكلاتي كه اكنون در جامعه وجود دارد ناشي از دوري و فاصله گرفتن از قرآن كريم است.

وي با بیان این که اگر سبک زندگی ما بر اساس آموزه هاي قرآني باشد، شاهد بی بند و باری ها و از هم گسیختگی فرهنگی در جامعه نخواهيم بود، ابراز داشت: معرفي سبك زندگي و الگوهای قرآنی مي تواند در جذب جوانان به قرآن تأثيرگذار باشد.

انتهای پیام

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha