جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام اعرافی رئیس المصطفی

حوزه / امام جمعه موقت قم با اشاره به اینکه انتخاب گزینه جنگ افروزی در منطقه برای آل سعود بازی با آتش است، گفت: باید این نوع تجاوز و تعدی به کشورهای اسلامی متوقف شود و قطعا این اقدام نظامی به نتیجه نمی رسد.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به تحولات اخیر منطقه و تجاوز نظامی عربستان به یمن، اظهار داشت: این اقدام سران سعودی خلاف منطق و قوانین بین المللی است.

وی تجاوز نظامی عربستان را از نظر منطق بین الملل، اقدامی غیرصحیح و غیرحقوقی دانست و تصریح کرد: اگر سازمان ملل و مجموعه حقوقی مجامع بین المللی جدی باشند، باید به طور جدی و واقعی، تجاوز نظامی به یمن را متوقف کنند.

امام جمعه موقت قم تجاوز نظامی عربستان را اقدامی خلاف مصالح مسلمانان عنوان کرد و ابراز داشت: بدون تردید حمله نظامی به یمن، خبط و اشتباهی بزرگ برای سران آل سعود است.

*تجاوز نظامی به یمن، بازی با آتش است

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در تشریح این مسئله به ابعاد داخلی و خارجی عربستان سعودی اشاره کرد و اظهار داشت: شرایط داخلی حکومتی که برپایه آرای مردم استوار نبوده، مشکلات داخلی دارد و از سابقه خوبی در منطقه برخوردار نیست، ورود به این بازی، بازی با آتش و ریسک بزرگی برای آن ها محسوب می شود.

وی در ادامه با انتقاد شدید از جنگ افروزی عربستان در منطقه، گفت: تجاوز نظامی به یمن خلاف مصالح منطقه است چرا که برافروختن جنگ با ملت ها، قطعاً زمینه را برای بحرانی‌تر شدن اوضاع منطقه فراهم می کند.

*همراهی کشورهای همپیمان با عربستان در حمله به یمن، هیچ منطقی ندارد

رئیس جامعه المصطفی در ادامه از هم‌پیمان‌های آل سعود که این کشور را در حمله نظامی به یمن همراهی کردند به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: به نظر می رسد ورود آل سعود و آن هایی هم که به دلایل مختلف این تجاوز نظامی را همراهی کردند، نمی تواند هیچ منطقی داشته باشد.

*چاهی که آمریکا برای عربستان کنده است!

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به حمایت آمریکا از عربستان سعودی در تجاوز نظامی به یمن، ابراز داشت: پشتیبانی و حمایت آمریکا از عربستان چاه و فریبی است که برای سران آل سعود حفر شده است.

وی حمله نظامی از سوی عربستان به یمن را ریسک و حرکت بزرگی دانست و گفت: بدون تردید در همه فرض ها و هر گزینه ای که انتخاب می شود، ضرر نهایی برای آل سعود است.

*عالمان دین تجاوز نظامی به یمن را محکوم می دانند

این عضو جامعه مدرسین در پاسخ به سوال خبرنگار حوزه مبنی بر اینکه عالمان دین در محکومیت و توقف حمله نظامی به یمن چه نقشی می‌توانند داشته باشند، اظهار داشت: هرفردی از اقشار دینی، عالمان دین، دانشگاهیان و روشن فکران اگر واقعاً محاسبات صحیحی داشته باشند، باید این تجاوز نظامی را محکوم کنند.

وی با بیان این که خوشبختانه افکار عمومی ملت ها، علما و روشن فکران مخالف تجاوز نظامی به یمن می باشد، گفت: باید این نوع تجاوز و تعدی به کشوری اسلامی متوقف شود و قطعاً این اقدام نظامی به نتیجه نمی رسد.

*دستگاه های دینی نسبت به تجاوز به کشور اسلامی مقاومت کنند

امام جمعه موقت قم در تشریح وظیفه دینی عالمان دین نسبت به تجاوز نظامی عربستان به یمن، اظهار داشت: وظیفه همه دستگاه های دینی و نخبگان اسلام این است که مقابل این امر مقاومت کنند، چرا که  پیشرفت یک دولت در یک حمله می تواند موج جدیدی از تندروی، تکفیر، ترور و مفاسد فراوانی را در دنیا و منطقه به وجود آورد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نقش منفی سران آل سعود در حوادث منطقه، گفت: عربستان در قضیه بحرین نیز در کشور دیگری دخالت نظامی کرد که بدون تردید در آنجا هم به نتیجه نخواهد رسید.

*محوریت عربستان در مسئله تکفیر

وی به حمایت و پشتیبانی عربستان سعودی از جریانات تندرو در جهان اسلام اشاره کرد و ابراز داشت: عربستان در مسائل ترور، تکفیر و تندروی های منطقه ای نیز محوریت و رکن است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: عربستان سعودی در دوره تجاوز نظامی عراق به ایران نیز  سابقه بدی دارد چرا که با متجاوز همراهی کرد.

*تجاوز نظامی به یمن محکوم به شکست است

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در پایان با محکومیت مجدد تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن، خاطرنشان کرد: بدون تردید این حرکت به نتیجه نخواهد رسید و محکوم به شکست است.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha