شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌‌الاسلام فرحانی

حوزه/ معاون آموزش و امور حوزه های علمیه گفت: ساماندهی اساتید، تقویم آموزشی، توسعه رشته های تخصصی و نظام آموزشی جدید از برنامه هایی است که مقام معظم رهبری مطالبه کرده و امیدواریم در سال آینده اجرایی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی، در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول، به جایگاه مهم و ارزشمند حوزه های علمیه اشاره کرد و اظهار داشت: ساماندهی اساتید، تقویم آموزشی، توسعه رشته های تخصصی و نظام آموزشی جدید از برنامه هایی است که مقام معظم رهبری مطالبه کرده و امیدواریم در سال آینده اجرایی شوند.

وی با با اشاره به اجرای نظام جدید آموزشی در حوزه علمیه دزفول، بیان داشت: بحمدالله حوزه دزفول به برکت تلاش های علمای این شهرستان، رشد و بالندگی خوبی داشته و امروز نیز با درایت مسئولان آن، در طی نمودن مسیر علمی و تربیت طلاب پیشتاز بوده است.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به جایگاه رو به رشد مدارس علمیه استان خوزستان، تصریح کرد: آمار نام نویسی و جذب دانش پژوهان در مدارس علمیه خوزستان همواره بالا و جزء رتبه های برتر بوده و این امر نشان از سرمایه گذاری زیاد برای تربیت انسان های فرهیخته و عالم دارد.

حجت الاسلام و المسلمین فرحانی همچنین از برگزاری ۲ دوره تخصصی در مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول خبرداد و گفت: با توجه به جایگاه مهم این مدرسه، در نظر داریم ۲ دوره تخصصی تفسیر و کلام را در مدرسه آیت الله قاضی(ره) برگزار کنیم.

وی با اشاره به پیشینیه علمی حوزه علمیه دزفول، بیان داشت: افتخار این شهر به پرورش فقیهانی همچون شیخ اعظم انصاری است که تالیفات این مرجع بزرگ ده ها سال است در حوزه های علمیه اهل تشیع تدریس می شود.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور، در پایان، با اشاره به مسئولیت خطیر فضلا و طلاب علوم دینی دراین عصر، اظهار داشت: امروز بار و مسئولیت همه ما سنگین بوده وباید علاوه بر ولایت مداری، بصیرت و هوشیاری، سنگر بان خوبی در دفاع از ارزش های دینی و ترویج آن در جامعه باشیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha