شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 347633
۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
حجت الاسلام سید رضی شکوری_ اما جمعه خوی

حوزه / امام جمعه خوی گفت: امروز حوزه های علمیه شیعه رسالت های جهانی بر عهده دارند و همه دنیا و تشنگان معارف الهی امیدشان به حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضی شکوری، امروز در اجتماع طلاب حوزه علمیه  خواهران خوی، با تمسک به روایتی از حضرت فاطمه(س) اظهارداشت: دخت نبی اکرم(ص) می فرمایند:« اگر به آنچه ما فرمان می دهیم، کسی عمل بکند و از آنچه بر حضر می داریم دوری گزیند او از شیعیان ماست».

وی افزود: معصومین(ع) که فلسفه خلقت عالم هستی هستند از دو بعد برخوردارند یکی بعد معنوی و جایگاه ویژه آنان که نشأت گرفته از مقام عصمت و واسطه فیض الهی بودن است که انسان های عادی این مقام را درک نمی کنند چون از جایگاه عصمت برخوردار نیستند.

امام جمعه خوی در ادامه مطلب تصریح کرد: بعد دوم این بزرگواران زندگی و سیره معمولی آنان است که به عنوان ائمه و رهبران جوامع بشری در میان مردم زندگی کرده و در راستای هدایت آنان متحمل ظلم ها و بی مهری ها قرار گرفته اند و در نهایت در مسیر هدایت خلق و اجرایی ساختن فرامین الهی به فیض شهادت نائل آمدند این مرحله را باید خوب فهمید و در جامعه تبلیغ کرد.

وی خطاب به طلاب جوان حاضر در جلسه گفت: تمامی ویژگی ها و خصوصیات بارز و برجسته یک زن و رسالت هایی که بر عهده دارد همه آنها در زندگی کوتاه حضرت فاطمه(س) تبلور دارد امثال همسرداری خوب، تربیت فرزندان مبارز و تاریخ ساز به عنوان مادر نمونه و حضور در صحنه های سیاسی و اجتماعی جامعه، دفاع از حق، سخنرانی در صورت نیاز جامعه، تبیین معارف دینی در زمینه های مختلف، دفاع از ولایت اهل بیت(ع) و دفاع از حقوق حقه خویش و مشابه این امور همه در زندگی حضرت فاطمه(س) وجود دارد.

وی رعایت حریم های دین به عنوان یک زن که بر هر فرد مسلمان واجب است را از درس های ماندگاری در زندگی آن بزرگوار دانست و افزود: باید بوسیله مبلغین از جمله طلاب مبلغه در اجتماعات زنان مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.

حجت الاسلام شکوری در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به طلاب حاضر در جلسه گفت: عمل به معارف دینی مسلمین آسان و سهل است لذا نباید در تبیین معارف دینی طوری برخورد کنیم که عده ای از دین زده شوند.

وی با اشاره به فرمایش حضرت فاطمه زهرا(س) خاطرنشان کرد: بر مبنای این فرمایش اگر کسی اوامر الهی را عمل کند و از نواهی او دوری گزیند یک مسلمان تمام عیار است بنابراین نباید خدایی نکرده با برداشت های شخصی خویش معارف دینی را سخت کنیم.

مسئول حوزه علمیه خوی بیان داشت: امروزه حوزه های علمیه شیعه رسالت های جهانی بر عهده دارند و همه دنیا و تشنگان معارف الهی چشم امیدشان به حوزه های علمیه شیعه است ما باید متناسب با این نیازها در راستای تحصیل و تبلیغ قدرتمندانه گام برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha