جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علی ابراهیمی آبادان

حوزه/ امام جمعه آبادان، همدلی و هم زبانی دولت و ملت را شعاری استراتژیک و حکیمانه خواند و گفت: امام خمینی(ره) همدلی دولت و ملت را پایه ریزی کرد.

حجت الاسلام علی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به شعار «دولت و ملت، همدلی و هم زبانی»، اظهارداشت: این شعار از اهداف امام خمینی(ره) و آرمان نظام جمهوری اسلامی است و رهبر معظم انقلاب با تدبیر حکیمانه و دوراندیشی آن را مطرح کردند.

وی با بیان این که پیش از انقلاب، عدم ارتباط و شناخت میان ملت و دولت از آسیب های جامعه بود، تصریح کرد: عدم همراهی ملت با حاکمیت، سبب فروپاشی نظام شاهنشاهی شد.

امام جمعه آبادان با بیان این که عدم توجه مدیران حکومت پهلوی به اقشار مختلف مردم از دلایلی بود که سبب شد مردم انقلاب کنند، گفت: امام خمینی(ره)انقلاب اسلامی را بر پایه همدلی میان دولت و ملت پایه ریزی کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که همراهی دولت و ملت از ابتدای انقلاب تاکنون در انتخابات ها و ...  به منصه ظهور رسیده است، گفت: اگر بناست پایه های سیاسی، فکری، معنوی، فرهنگی و اقتصادی ملت مستحکم شود، نیاز به این همدلی در تمام ابعاد می باشد.

وی با بیان این که بسیاری از کشورهای منطقه و جهان، ایران را الگوی خود می دانند، گفت: هم راستا بودن دولت و ملت سبب غلبه بر مشکلات و اقتدار روز افزون نظام اسلامی درعرصه بین المللی می شود.

امام جمعه آبادان در ادامه تصریح کرد: اگر دولت بخواهد اقدامی در زمینه اقتصاد مقاومتی صورت دهد و در عمل پشتیبانی ملت را نداشته باشد، به طور حتم دولت در اجرای راهبردهای خود ناموفق خواهد بود.

وی با بیان این که همدلی و هم زبانی دولت و ملت شعاری استراتژیک و حکیمانه است، گفت: این راهبرد، تمرینی برای سال های آینده در پیشبرد اهداف است.

حجت الاسلام ابراهیمی پور با بیان این که وظیفه اندیشمندان، حوزویان و دانشگاهیان در قبال عملی کردن شعار سال بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: شناسایی زمینه های تفاهم و همدلی میان دولت و ملت و مطرح کردن راه های پیاده سازی آن و همچنین یافتن موانعی که سبب می شود این راهبرد عملیاتی نشود از جمله این وظایف است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha