جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عالی زاده

حوزه/ شیخ عالی‌زاده ضمن محکومیت تعرض به دو زائر نوجوان ایرانی گفت: تعرض به زائران نوجوان ایرانی، بی‌حرمتی به امت اسلام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از بندرعباس، شیخ احمد عالی‌زاده امام‌جمعه موقت اهل‌سنت بندرعباس، امروز در دیدار با برخی از مردم این شهر، با اشاره به حملات هوایی عربستان و همدستانش به کشور یمن اظهار کرد: دشمن می‌خواهد درگیری‌های داخلی یمن را جنگ میان شیعه و سنی جلوه دهد تا بدین وسیله به اهداف شوم استثمارگرانه خود نایل گردد.

شیخ عالی‌زاده با بیان اینکه اختلاف مرزی بین یمن و عربستان، سابقه دیرینه دارد، تصریح کرد: جنوب عربستان که منطقه‌ای خوش آب و هوا و سر سبز  است در گذشته جزو خاک یمن بوده که بدلیل بی‌لیاقتی و ضعف قوای نظامی حاکمان آن کشور به تصرف آل سعود در آمده است.

وی با بیان اینکه یمنی‌های جنوب عربستان به زعم خودشان شهروندی آنها از نوع درجه دو عربستان است تصریح کرد: این تبعیض نژادی کاملا برای این قشر زحمت‌کش و فقیر محسوس و نمایان است.

امام‌جمعه موقت اهل‌سنت بندرعباس با تاکید بر اینکه استکبار جهانی می‌خواهد قوای نظامی خود را در منطقه تثبیت کند گفت: استکبار با ایجاد اختلاف و دودستگی میان اقوام و ملت‌های منطقه به دنبال هراساندن رهبران و زعمای آن کشوراست تا بدین وسیله تشنگان قدرت و ثروت را که حاضرند به منظور حفظ تاج و تخت و زعامتشان دست به هر جنایتی بزنند، مجبور به امضای هرگونه قراردادی نماید که منافع مادی استکبار جهانی را در دراز مدت تامین و تضمین کند.

وی با بیان اینکه جنگ‌افروزان یمن باید صهیونیسم را هدف بگیرند گفت: ای کاش رهبران و سران کشورهای منطقه از سرنوشت صدام عبرت می‌گرفتند و به جای مقابله با ملت‌های مسلمان مظلوم و بی‌دفاع با صهیونیست‌هایی که مانند گرگ به جان فلسطینی‌ها افتاده‌اند به مقابله می‌پرداختند.

رئیس شورای روحانیت اهل‌سنت بندرعباس، در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکومیت تعرض به دو زائر نوجوان ایرانی تصریح کرد: تعرض به زائران نوجوان ایرانی، بی‌حرمتی به امت اسلام است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha