پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام غفوری - تهران

حوزه/ دولت باید به نقدهای سازنده ملت، به چشم یک هدیه نگاه کرده و از آن استقبال کند و تلاش نماید تا جواب قانع کننده به منتقدان بدهد.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری، مدیر حوزه علمیه تهران، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» اظهارداشت: مقام معظم رهبری با درایت و هوشمندی خود ابتدای  هرسال با نامگذاری سال پیش رو، سیاست های کشور را تعیین می نمایند.

وی با تاکید بر اینکه امروز همدلی نیاز ضروری کشور است، ادامه داد: امروز باید دولت و ملت در راستای پیشرفت کشور با هم اتحاد داشته و هرکدام با انجام وظایف خود در  این راستا گام بردارند.

مدیر حوزه علمیه استان تهران،اضافه کرد: دولت باید به خواسته های ملت توجه داشته و در عرصه های مختلف نظرات خود را به نظرات مردم نزدیک نماید.

وی تصریح کرد: قطعا اگر دولت در این مسیر گام بردارد ، ملت نیز یاری رسان دولت خواهد بود.

این استاد حوزه، با بیان اینکه دشمن با جدیت به دنبال ایجاد اختلاف در بدنه نظام مخصوصا بین مردم و دولت است، گفت: در چنین شرایطی قطعا باید رابطه خوبی بین این دو قطب مهم کشور برقرار باشد؛ رابطه ای تنگاتنگ و بدون  واسطه که باعث دوری از هم نشود.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری، در همین زمینه با تاکید براینکه انتقاد از دولت باید سازنده باشد، تصریح کرد: وقتی چنین نقدی از سوی مردم و منتقدین بیان می شود، دولت باید به آن به چشم یک هدیه نگاه کند و از آن استقبال کرده و تلاش نماید تا جواب قانع کنند بدهد .

وی تاکید کرد: امروز با توجه به این نیاز همدلی در کشور، بایددولت ارتباط خود را با مردم و به خصوص جامعه نخبگان حفظ کرده و هر چند وقت یکبار به آنها گزارش کار ارائه دهد تا شاهد وفاق خوبی در کشور  در مسیر پیشرفت باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری، در ادامه به نقش طلاب هم در تحقق شعار سال اشاره و یادآورشد: روحانیون با توجه به جایگاه مهم خود در جامعه و اعتماد مردم به آنها در هر مسئله ای که  ورود کردند با موفقیت کار خود را به پیش بردند لذا باید در زمینه شعار سال هم اهتمام داشته و به تبیین مولفه های این مهم بپردازند.

وی با بیان اینکه روحانیون نسبت به دولت وظیفه ارشادی دارند، خاطرنشان ساخت: این مهم باعث رسالت سنگینی بر دوش روحانیون شده است، آنها باید در ارتباط با مردم دغدغه های آنان را شنیده و به گوش مسئولان برسانند. 

انتهای پیام 18/313

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha