جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام آذربایجانی

حوزه/ نگاه های سیاسی افراطی همواره به مسائل پژوهشی ضرر زده است و وجود نگاه اعتدالی می تواند از آسیب های موجود در این عرصه جلوگیری نماید.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مسعود آذربایجانی در دیدار اعضای شورای دین پژوهان با آیت الله امینی گفت: وضعیت دین پژوهی بی ارتباط به سایر مباحث دینی نیست و انتظار می رفت بعد از انقلاب به صورت نظاممند، هدفمند و متناسب با نیازهای باشد؛ ولی در عین گسترده شدن فعالیتها علمی در این عرصه، کار چندانی نشده است.

وی فرهنگ سازی پژوهش بایسته را از اهداف اصلی این شورا برشمرد و گفت: هدف شورای  دین پژوهان این است که مباحث دین پژوهی ارتقاع یافته و نظام مند شوند و یک تفاهم و هم افزایی بین موسسات دین پژوهی صورت گیرد که در این عرصه با ارائه و معرفی پژوهش هایی که مدل هستند می توان به فرهنگ سازی و نهادینه کردن پژوهش کمک شود.

وی ادامه داد: در برخی موارد، پژوهشگران به دلایل مختلف نمی توانند کارشان را اتمام بخشند و به خصوص در دولت گذشته که دبیرخانه و امور پژوهشی رکود داشت، این مشکل بیشتر دیده می شد؛ ولی اکنون تعدادی از فضلای حوزه جمع شده و نگاه اعتدال مند به دور از اسراف و تبذیر در حال فعالیت هستند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: جامعه علمی وظیفه دارد اشخاصی را به عنوان الگو به طلاب معرفی کند تا گرایش طلاب در این عرصه بیش از گذشته باشد.

وی در ادامه با تأکید بر نگاه اعتدالی بر معارف دینی در مسائل پژوهشی گفت: نگاه های سیاسی افراطی همواره به مسائل پژوهشی ضرر زده است و وجود نگاه اعتدالی می تواند از آسیب های موجود در این عرصه جلوگیری نماید. همچنین در مباحث تعلیم و تربیت که ضعیف عمل شده می توان با الگوسازی، کارهای ارزشمندی انجام داد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha