پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حسناتی نجف‌آباد

حوزه / امام جمعه نجف آباد گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای روحیه ای مردمی، انقلابی و دینی است که در جهت حفظ و حراست از ارزش هاي اسلامي و انقلاب گام برمي دارد و خواب را از دشمن گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با اشاره به فرا رسیدن 29 فروردین به نام روز ارتش، اظهار داشت: جایگاه ارتش و نیروهای مسلح در یک جامعه و نظام اسلامی بسیار بالاست، یک جامعه نمی تواند بدون یک مجموعه منسجم نظامی ارزشمند باشد.

وی افزود: در دنیایی که دارای دشمنان و زیاده خواهانی هستيم تا زمانی که بشر به آن نقطه اوج عقلی نرسیده که باید با عقل زندگی کند و پیرو هوا و هوس است به طور طبع نیاز به یک ارتش و مجموعه نظامی وجود دارد.

امام جمعه شهر نجف آباد ادامه داد: امام راحل با دیدگاهی که از یک جامعه اسلامی معماری کردند بحث تشکیل نیروهای مسلح را در کشور تبیین کردند.

وی تصریح کرد: اگر نیروهای ارتشی و نظامی در کشور تشکیل نمی شد دشمن به راحتی در مقابل نظام اسلامی ایران می ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی بیان داشت: ارتش متدین ما شامل سرداران غیوری همچون شهید صیاد شیرازی بود که این افراد سبب شدند به سرعت نیروهای ارزشمندی در این نهادها مشغول به فعالیت شده و مجموعه منسجمی را تشکیل دهند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای نظامی در دیگر کشورها تنها مقاصد جنگ افروزی و کشورگشایی دارند، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای روحیه ای مردمی، انقلابی و دینی است که در جهت حفظ و حراست کشور و مرزهای آن مشغول به فعالیت است.

امام جمعه نجف آباد به انسجام ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفع مقدس پرداخت و اضافه کرد: از جمله اعجازهای انقلاب اسلامی ایران وحدت میان نیروهای مسلح بود که در این میان حضور روحانیت نیز در نیروهای نظامی بسیار تاثیرگذار بود.

وی ادامه داد: شهادت، جانبازی و ایثارگری برخی از ارتشیان سبب شد ارتش از جایگاه بسیار بالایی برخوردار شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی خاطرنشان کرد: ارتشیان ما تاکنون جواب محبت امام راحل، مقام معظم رهبری و مردم را با رشادت های خود داده اند که نمونه بارز آن دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: به یاری خداوند روزبه روز پیشرفت های علمی خوبی به ویژه در صنایع نظامی و دفاعی مشاهده می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha