چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شهید حسین شهدی

حوزه/ ما هر چه داریم از دعای کمیل و توسل و زیارت عاشورای امام حسین علیه السلام داریم؛ این دعاهاست که ما را به این حدّ رسانده است.

سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، برگی دیگر از زندگی نامۀ لاله های شهید طلاب و روحانیت را تورق زده است. 

روحانی شهید حسین شهدی در سال 1345 در یک خانواده مذهبی و زحمتکش در بخش کومله از توابع لنگرود گیلان دیده به جهان گشود و در همان اوان کودکی به انجام فرائض دینی و کمک خانواده می پرداخت.

با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره)، بلافاصله به عضویت بسیج درآمد.

وی عشق و علاقۀ شدیدی به حضرات معصومین علیهم السلام و امام امت داشت.

پس از پایان مقطع اول راهنمایی به واسطه همان عشق و علاقه به حوزۀ علمیه جلالیه آستانه اشرفیه و سپس حوزه علمیه فاطمیه تهران رهسپار شد و در طیّ  هفت سال به ذخیره اندوزی نورانیت دینی و قرآنی پرداخت.

 شهید شهدی با توجه به سن کم بارها در قالب رزمندگان لشکر 25 کربلا و سپس با تشکیل لشکر قدس گیلان به جبهه های حق علیه باطل شتافت و جزو اولین رزمندگان مؤسس لشکر 16 قدس گیلان بود.

اتصال محکم و وصف ناپذیر با رهبر و پیر مرادش امام خمینی (ره)، باعث شده بود هیچ چیزی نتواند بر عزم راسخش خللی وارد کند؛ دانشی که از طریق علوم حوزوی فرا گرفته بود روح او را برای ارتقاء معنوی و پهلو گرفتن در ساحل شهادت می طلبید؛ این اتصال و علاقه، شهید شهدی را بی اختیار و از خود بی خود می کرد و به سوی جبهه های نبرد می کشاند.

حسین بی ادعا و بدون منّت همۀ سختی های دفاع مقدس را برای خدا با جان و دل می خرید و همیشه خود را بدهکار اسلام و انقلاب می دانست. شهید شهدی فردی قانع، سخت کوش، متواضع و مهربان بود؛ او حتی آن زمانی که از جبهه ها برمی گشت، شب و روز با سایر برادران بسیجی اش به حفاظت و امنیت پشت جبهه و تبلیغ علوم دینی می پرداخت.

وی معنویات علوم دینی حوزه علمیه را با شیرینی ریاضت ها و نورانیت خط مقدم جبهه متصل می کرد و استوارانه سنگلاخ ها و ریگستان های گرم و ناهموار جنوب و غرب کشور را خالصانه پیموده و حسین گویان پا به معرکه نبرد می نهاد.

سرانجام در سال 1364 در منطقه اشنویه و در اولین عملیات برون مرزی مستقل لشکر قدس گیلان با پایی قطع شده و بدنی مجروح در فاصلۀ کوتاهی تا کربلای معلّی و نجف اشرف، نماز شهادت خواند و آرام آرام در ساحل شهادت پهلو گرفت.

شهید حسین شهدی پس از 13 سال به همراه 1500 شهید دیگر پیکر مطهرش شناسایی و در زادگاهش تشییع و به خاک سپرده شد.         

وصیت نامه روحانی شهید حجت الاسلام حسین شهدی             

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَ الَّذينَ هاجَرُوا في‏ سَبيلِ اللَّهِ ثُمَّ قُتِلُوا أَوْ ماتُوا لَيَرْزُقَنَّهُمُ اللَّهُ رِزْقاً حَسَناً وَ إِنَّ اللَّهَ لَهُوَ خَيْرُ الرَّازِقينَ»

و كسانى كه در راه خدا هجرت كردند، سپس كشته شدند يا به مرگ طبيعى از دنيا رفتند، خداوند به آنها روزى نيكويى مى‏دهد؛ كه او بهترين روزى ‏دهندگان است. حج ایه 58.

با درود به رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران که با رهبری خویش و مردم علیه کافران شوریدند. با سلام بر رزمندگان اسلام که با خون خویش درخت انقلاب را آبیاری کرده و می کنند؛ و با سلام و درود فراوان به امتی که با تمام مشکلات می سازند و به جبهه ها کمک می کنند؛ و درود بی پایان به خانواده های حزب الله که وقتی خون تک تک شهیدان آن ها بر روی زمین می ریزد، صدها نفر و صدها خانواده اسلحۀ آن ها را بر می دارند.

پس ای عزیزان! پیروزی در این نیست که هر کس میدان جنگ برود و سالم برگردد؛ فقط در این حال پیروز نمی شویم؛ باید بدانیم که هر خون شهیدی که بر زمین می ریزد، پیروزی ما بیشتر می شود. ما باید ندای امام حسین علیه السلام سرور آزادگان را لبیک بگوییم.

آن هایی که می گویند: از آن دنیا خبر داری که چه می شود. بد است یا خوب؛ اینها اصلاً مسلمان نیستند. قرآن با آن عظمت و یکصد و بیست چهار هزار پیامبر آمدند. اگر تو مسلمان هستی، چرا فرمایش پیغمبر خود حضرت محمد مصطفی صلّی الله علیه وآله را رد می کنی. اینها همه بدی، نادانی و گناه توست که مرتکب می شوی.

ما هر چه داریم از دعای کمیل و توسل و زیارت عاشورای امام حسین علیه السلام داریم؛ این دعاهاست که ما را به این حدّ رسانده است.

چند وصیت هم برای مادر، پدر، برادران و خواهرم دارم. مادر عزیز و پدر مهربانم! در هر جایی که باشی مرگ سراغ آدم می آید؛ پس چه بهترکه مردن در راه خدا باشد. در مرگم که در راه خداست، گریه نکنید و برادران و خواهرم باید گریه نکنند؛ چون در صحرای کربلا علی اکبر و امام حسین علیهماالسلام و یارانش شهید شدند. مثل زینب سلام الله علیها و لیلا مادر علی اکبر علیه السلام استوار باشید.

پدر و مادرم! هر کس با شما بدی می کند، شما خوبی کنید و اگر با حرف هایشان شما را می رنجانند، شما صبر داشته باشید؛ چون هر چه در دنیا حرف بشنوید و صبر کنید در دنیای ابدی نتیجه خوبی خواهید داشت.

برادران و خواهران! همچون فاطمه سلام الله علیها استوار باشید و هر چه بیشتر حجاب را حفظ کنید در دنیا و آخرت سربلند خواهید بود.

به یاری خداوند بزرگ همدیگر را در سرای آخرت خواهیم دید و آنجاست از هر چیز بی نیازیم.

برادرانم! باید بدانیدکه من هیچ کم و کسر نداشتم و شما باید مثل کوه استوار باشید و همیشه در نماز جمعه و دعا شرکت کنید و راهم را ادامه دهید و گرنه من از شما راضی نیستم و خدای من هم از شما راضی نیست؛ چون ما هر چه داریم از دعا، نماز و نیایش است. برادرانم! مثل گذشته در صف نماز شرکت کنید. دیگر سفارشی نیست. امیدوارم که انجام دهید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha