پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
15

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان گلستان گفت: مدیران و مسئولان در هر پست و منسبی که هستند، باید تواضع داشته باشند و این مسئه در حوزه تاکید بیشتری دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام والمسلمین ملکی، در اولین جلسه مدیران مدارس علمیه استان گلستان در سال 1394، در روستای پاقلعه از توابع رامیان به میزبانی مدرسه علمیه سعدیه این شهرستان، با تبریک سالروز ولادت امام محمد باقر (ع) گفت: امام باقر (ع) می فرمایند: « فَوَ اللهِ ما شِیعَتُنا إلّا مَنِ اتَّقِی اللهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أطاعَهُ وَ ما کانُوا یعْرَفُونَ یا جابِرُ إلّا بِالتَّواضُعِ وَ التَّخَشُّعِ وَ اَداءَ الْآمانَه وَ کَثْرَه ذِکْرِ اللهِ، وَ الصُّومِ وَ الصَّلاه وَ الْبِرِّ بِالْوالِدَینِ وَ التَّعَهُّدِ لِلْجَیرانِ مِن الْفُقَراءِ وَ أهْلِ الْمَسْکَنه وَالْغارِمِینَ وَ الْأیتامِ، وَ صِدْقِ الْحَدِیثِ وَ تَلاوَه الْقُرآنِ وَ کَفَّ الْألْسُنِ عَنِ النّاسِ إلّا مِنْ خَیرٍ، وَ .../ به خدا قسم شیعه ما نیست مگر کسی که دارای تقوی است و تنها از خدا اطاعت کند، ای جابر آن ها را نمی شناسی مگر از راه تواضع، خشوع، امانت داری، همیشه به یاد خدا بودن، روزه داری، نماز، نیکی به پدر و مادر، پایبندی به اخلاق حسنه احترام به همسایه و توجه به فقراء، درماندگان، در سفر ماندگان و یتیمان، راستگویی، تلاوت قرآن، خویشتن داری، و پرهیز از مردم آزاری و ...». براین اساس مدیران و مسئولان در هر پست و منسبی که هستند باید تواضع داشته باشند و این مسئله در حوزه تاکید بیشتری دارد.

وی در ادامه با اشاره به جنایات آل سعود علیه مردم مظلوم و بی دفاع یمن، افزود: در دفاع از مردم مظلوم یمن ندای اعتراض سرخواهیم داد و حمایت همه جانبه خود را از این مردم بی گناه و بی دفاع اعلام می داریم.

عضو شورای حوزه علمیه همچنین با اشاره به برگزاری آزمون ورودی حوزه در جمعه گذشته، خاطرنشان کرد: 22 هزار داوطلب در 49 مرکز استان و شهرستان در سراسر کشور، در آزمون سال تحصیلی 95-94 شرکت داشتند که سهم استان گلستان از این تعداد، 394 داوطلب بود و ظرفیت استان جهت پذیرش، 200 طلبه می باشد.

بر پایه این گزارش، در این جلسه هر یک از مدیران مدارس نیز ضمن طرح ایده‌ها و پیشنهادات خود، به بیان مشکلات مدارس و مسائل آموزشی و انضباطی طلاب پرداختند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha