جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محسن حیدری - خوزستان

حوزه/ عضو خبرگان رهبری در تجمع اعتراض آمیز طلاب حوزه علمیه خوزستان به بیان علل و چگونگی قیام مردم یمن پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در تجمع اعتراض آمیز طلاب مدارس علمیه اهواز، با اشاره به ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره)، اظهار داشت: مهمترین هنر امام کلام اثرگذارش بود و این کلام و آثار کلام آن امروز خیزش های اسلامی را در جهان راه اندازی کرده است.

وی به بیان ریشه قیام مردم یمن پرداخت و گفت: جوانی به نام سید حسین حوثی که از سادات حسنی است، در دوران جنگ به ایران آمده و پس از آشنایی با افکار و عقاید امام، از مذهب زیدی روی برگرندانده و مستبصر دوازده امامی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، در ادامه گفت: این جوان یمنی چندسالی را در جبهه های جنگ حضور یافته و بدین صورت در کانون مقدس امام خمینی(ره) رشد و پرورش می یابد تا آنجا که امام خمینی(ره) رحلت می کنند و وی نیز برای نشر آموزه های این عالم بزرگ، به کشور خود باز می گردد.

این استاد حوزه علمیه، با اشاره به نحوه انتقال آموزه های انقلابی امام خمینی(ره) از سوی سید حسین حوثی، گفت: سید حوثی بیش از 100 نوار از سخنرانی های امام را به زبانی عربی ترجمه کرده و آنها را در اختیار جوانان و مردم قرار می دهد که بدین صورت ئس از همراه کردن جونان و آشنا سازی آنها به فکر و اندیشه امام خمینی(ره)، خیزش اولیه مقابل با نظام فاسد را آغاز کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به استمرار جریان مقاومت و نشر آموزه های امام از سوی سید الحوثی گفت: در آن دوران همه فکر و ذهن حوثی مطرح کردن اندیشه و بنیان فکری امام بود که خوشبختانه وی موفق شده و نتیجه آن همین اوضاع فعلی یمن است.

وی با بیان این که عنوان نهضت سید الحوثی «نهضت شعار» بود، افزود: علت انتخاب شعار مذکور این بود که سید الحوثی معتقد بود امام خمینی(ره) با مطرح کردن شعار «مرگ بر شاه» توانست ملت خود را حرکت دهد و بدین صورت شاه را سرنگون سازد و نظام پادشاهی را به نظام اسلامی تبدیل کند و اکنون که روح الله موسوی الخمینی شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» را مطرح کرده ما نیز باید آن را ترویج کنیم؛ چرا که اگر مردم دنیا همانند ملت ایران به ندای امام خمینی(ره) لبیک گویند، به یقین آمریکا و اسراییل نابود خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، در ادامه با بیان این که سید الحوثی حرکت خود را با شعارهای «الله اکبر»، «الموت لإمریکا»، «الموت لإسرائیل» و «اللعنت علی الیهود» آغاز کرد، گفت: امروزه اگر تظاهرات مردم یمن را بنگرید متوجه پلاکارهای اعتراض آمیز با مضمون همین شعارها می شوید.

امام جمعه موقت اهواز، با تأکید بر این که سیدالحوثی، روح حماسی و انقلابی را با متون ترجمه شده از سخنان امام خمینی(ره) در دل جوانان یمنی قرار داد، تصریح کرد: این روح حماسی و انقلابی تا آنجا به پیش رفت که وقتی سید حسین حوثی در جریان مبارزه با رژیم به شهادت رسید، هزاران جوان یمنی به سیر این مبارزه اضافه شدند و قیامی سراسری کل کشور یمن را در بر گرفت و از آن موقع عنوان حوصی ها که نام یک گروه معترض به نظام دیکتاتوری بود، به «انصارالله» تغییر یافت.

عضو مجلس خبرگان رهبری، در ادامه افزود: پس از سراسری شدن قیام و سرنگونی علی عبدالله صالح، منصور هادی روی کار آمده و القاعده و دیگر گروه ها تشکیل شد، اما خوشبختانه با مقاومت جریان انصارالله، منصور هادی نیز از کشور فرار کرده و اینها همگی سبب لشکر کشی مستقیم عراق به یمن شد.

وی با اشاره به علت های دروغین عربستان از حمله به یمن، گفت: عربستان معتقد است که ما برای کمک رسانی به منصور هادی آمده ایم، اما این دروغی بزرگ است؛ چرا که منصور هادی خود از کشور فرار کرده و علاوه بر آن نیز مدت ریاستش به اتمام رسیده بود اما علاوه بر همه اینها، عربستانی ها بیان می کنند که ایران به یمن لشکر کشی کرده و او باعث راه اندازی این قیام ها شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، سخنان عربستانی ها را بهانه ای بیش ندانسته و با بیان این که علت اصلی عربستان از حمله به یمن، ترس و واهمه آنها از نفوذ و گسترش موج بیداری اسلامی است، اذعان داشت: ایران تا کنون با هیچ یک از قوای نظامی خودش وارد یمن نشده و تنها اقدامی که تا کنون انجام داده، اعلام حمایت گفتاری و عملی با صدور انقلاب خویش به درون کشورهای اسلامی سراسر جهان است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر این که جنگ عربستان جنگی نیابتی است، گفت: عربستان امروز به نیابت از اسراییل در یمن می جنگد و او همواره و طی سالهای متمادی مزدور و جیره خوار استکبار جهانی بوده است.

آل سعود اصالتا یهودی هستند

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، با بیان این که آل سعود ملعون اصالتا یهودی هستند، تصریح کرد: ناصر السعید، از مبارزین سعودی در کتابی با عنوان «تاریخ آل سعود» با استناد به اسناد قدیمی و شجره نامه ها بیان می کند که رابطه و نسب آل یهود به یهودیت برمی گردد، که مهمترین علت بر این مسأله نیز همکاری دیرینه حکومت عربستان با حکومت صهیونیست است.

امام جمعه موقت اهواز، در پایان سخنان خود، با تأکید بر این که عاقبت کار پیروزی انصار حزب الله بر کفار است، گفت: خداوند متعال این را وعده داده که پیروزی با مستضعفین است و یقین داشته باشید که همینگونه خواهد شد و آیند ای جدید در راه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha