جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
12

حوزه/ دانش آموخته حوزه و دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه ادیان و مذاهب قم که هم اینک برای طی فرصت مطالعاتی در تونس به سر می برد، فرهنگ اسلامی-ایرانی را برای دانشجویان دانشگاه الزیتونه تشریح کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، هفته فرهنگی علمی دانشگاه های تونس هم اینک در دانشگاه الزیتونه این کشور در حال برگزاری است. یکی از برنامه های این هفته فرهنگی علمی، معرفی فرهنگ های مختلف به دانشجویان بود که هرکدام از دانشجویان از فرهنگ کشور خود صحبت کردند. آقای حبیب حاتمی، دانش آموخته حوزه و دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه ادیان و مذاهب قم که هم اینک برای طی فرصت مطالعاتی در تونس به سر می برد، از فرهنگ اسلامی-ایرانی کشور خود گفت و با اشاره به پیشرفت های علمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جنبه های دینی و فرهنگی در ایران به خصوص تربیت تعداد قابل توجهی از حافظان و قاریان قرآن کریم را مورد توجه قرار داد.

وی خاطر نشان کرد: در فرهنگ ایرانی، دین و مذهب جایگاه و احترام خاصی دارد و اکثریت مردم ایران، مسلمان و پیرو مکتب اهل بیت علیهم السلام هستند اما به پیروان سایر ادیان و مذاهب به دیده احترام نگریسته می شود و در نهادهای مهم کشور مانند مجلس شورای اسلامی دارای نماینده هستند.

در ادامه برخی دانشجویان سوالهای خود درباره فرهنگ و تمدن ایران را مطرح و در پایان عکس یادگاری گرفتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمديان IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    سماحةالدکتور حبیب حاتمي أتمني لکم من الله - تعالی شانه -التوفيق دوما و تحقق فرص الخير ونيلکم مدراج الکمال والحمدلله علی کل حال