جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت‌الله فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین با بیان این که یمن کشور بزرگ و مستقلی است و عربستان باید توجه داشته باشد که همانطور که غزه پیروز شد یمن نیز پیروز خواهد شد گفت: عربستان نباید خود را در دام این مسائل قرار می‌داد و باید از مسائل غزه درس عبرت می‌گرفت.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» اشاره به حوادث اخیر کشور یمن اظهار کرد: حوادث یمن مسئله درونی و مربوط به یک کشور مستقل است و یمنی‌ها خود باید کشور خود را اداره کنند و هیچ کسی نباید در سرنوشت آنها دخالت کند.

وی بیان کرد: متأسفانه شاهدیم که اروپا و آمریکا و کشورهایی که دم از دموکراسی می‌زنند حامی دخالت خارجی در یک کشور مستقل هستند و از این جنایت‌ها دفاع می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه در هر کشوری مردم باید آزاد باشند تا حرف خود را بزنند گفت: اینکه مردم یک کشور به دلیل این که می‌خواهند برای خود تصمیم بگیرند سرکوب و کشورهای خارجی نیز در این سرکوب دخالت کنند را هیچ عقل و منطقی نمی‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه برای حل مسائل بین‌المللی باید از مذاکره استفاده کرد افزود: کاری نیست که به وسیله مذاکره قابل حل نباشد و نباید بدون مذاکره به کشوری حمله کرد، سازمان ملل برای این به وجود آمده است که کشورها از طریق مذاکره مشکلات خود را حل کنند و دست به کودک کشی نزنند.

آیت الله فقیهی با اشاره به این که این عمل تجاوزگرانه عربستان به یمن باید از هر نظر محکوم شود گفت: ما نیز این عمل را محکوم می‌کنیم و از دنیا می‌خواهیم که این عمل را محکوم  و تلاش کنند که این مشکلات به وسیله مذاکره حل شود.

وی با اشاره به اینکه باید در کشور یمن نظر خواهی شود و هیچ کشور خارجی نباید در مسائل داخلی یمن دخالت کند ادامه داد: در هر کشوری که مردمش بخواهند مطالبی را بیان کنند؛ باید این مسیر طی شود و نباید آنها را به این دلیل سرکوب کرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه تجربه نشان داده است هرقدر ظلم بیشتر شود مردم بیشتر مقاومت خواهند کرد گفت: رژیم صهیونیستی با حمله به غزه دست به قتل و عام گسترده زد؛ ولی نتوانست غزه را ساکت کند و در این جنگ‌ها غزه بود که در نهایت به پیروزی رسید.

وی تصریح کرد: یمن کشور بزرگ و مستقلی است و عربستان باید توجه داشته باشد که همانطور که غزه پیروز شد یمن نیز پیروز خواهد شد.

آیت الله فقیهی گفت: عربستان نباید خود را در دام این مسائل قرار می‌داد و باید از مسائل غزه درس عبرت می‌گرفت.

انتهای پیام/313/30

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha