جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نعیم آبادی

نقد در اسلام در جهت سازندگی است و نه تخریب! فرهنگ اسلام فرهنگ نصیحت است، یعنی خیرخواهی بین اقشار جامعه و هم چنین دولت و نقد هم باید برپایه خیرخواهی باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، آیت الله نعیم آبادی در دیدار امام جمعه قشم با تاکید بر مسئله وحدت، اظهارداشت:  تاکیدات و ارشادات مداوم مقام معظم رهبری و قبل از آن هم امام راحل (ره) موجب همدلی و یکپارچگی در ایران اسلامی شده است.

وی در ادامه یکی از مشکلات بزرگ جهان اسلام را اختلاف دانست و ادامه داد: امروزه بخش بزرگی از جهان اسلام از جمله عراق، سوریه، بحرین، لیبی، مصر و  یمن در آتش می سوزد که ریشه این آتش و خون ها اختلاف و نزاع است.

وی خاطر نشان کرد: در دوران بعد از انقلاب نیز استکبار تلاش بسیاری برای اختلاف در کشور ما انجام داد، به طوری که  استکبار برای رسیدن به اهداف خود گاهی ارتش را تضعیف می کرد و گاهی اقوام را تحقیر می کرد و گاهی دو دستگی بین مذاهب قرار می داد اما وجود امام راحل (ره) مانع از این اختلافات شد و بعد از امام نیز مقام معظم  رهبری عزیز مانع تحقق اهداف شوم استکبار شده اند.

آیت الله نعیم آبادی، درایت امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری را همانند کشتی آرام در امواج توصیف کرد و ادامه داد: ما از ابتدای انقلاب در طوفان ها و امواج حرکت کردیم اما این کشتی آنقدر عظیم است که طوفان ها در آن اثر ندارد و در سخت ترین امواج نیز  آرام حرکت کرده ایم.

نماینده مقام معظم رهبری بر همدلی و یکپارچگی تاکید و ابزار داشت: تکلیف امروز همه ما همدلی و همزبانی ست که باید همه به آن اهتمام داشته باشند.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به ارشادات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال یادآور شد: همدلی و هم زبانی باید در جامعه جایگاه واقعی خودش را پیدا کند و رهنمودهای رهبری برای پر کردن این خلاء بود تا همدلی و همزبانی موجب پیشرفت هرچه بیشتر کشور باشد.

وی در همین زمینه به انتقادها اشاره و خاطرنشان ساخت : نقد در اسلام در جهت سازندگی است و نه تخریب! فرهنگ اسلام فرهنگ نصیحت است یعنی خیرخواهی بین اقشار جامعه و هم چنین دولت و نقد باید برپایه خیرخواهی باشد.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: اگر زمینه فراهم نباشد کار کردن بسیار دشوار می شود و اهداف نظام مقدس جمهوری اسامی در سایه همدلی به نتیجه می رسد.

وی سلامت نفس مردم و هم چنین علمای شعیه و سنی را دلیل  آرامش استان هرمزگان دانست و ادامه داد: سنگرهای جمعه به ایجاد این فضای معنوی کمک شایانی کرده است و در متن حکم ائمه جمعه هم بر این اصل تاکید شده و ائمه جمعه نیز بر این اصل پایبند می باشند.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha