جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
1

حوزه / رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با انتقاد از تغییر فرهنگ غذایی مردم، گفت: متاسفانه امروز جامعه از مصرف غذاهای مفیدی که آیات شریفه قرآن و احادیث تاکید دارند به سمت استفاده از غذاهای غربی روی آورده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر ابوالفضل ایرانی خواه عصر امروز در دیدار دست اندرکاران هفته سلامت استان قم با آیت الله العظمی مکارم شیرازی با ابلاغ سلام گرم دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار داشت: هدف از این دیدار بهره گیری از رهنمودهای مراجع عظام تقلید برای مسئولان و مردم با محوریت شعار سال در هفته سلامت می باشد.

وی با اشاره به نام گذاری شعار هفته جهانی سلامت از سوی سازمان بهداشت جهانی با عنوان «سلامت غذایی از مزرعه تا سفره»، ابراز داشت: امروز بسیاری از بیماری های گوارشی، بدخیم و کشنده ارتباط زیادی با عادات غذایی بشر دارند و به جرات می توان گفت مرگ و میرها بعد از سوانح و حوادث مترقبه، با مسائل غذایی در ارتباط است.

رئیس ستاد برگزاری هفته سلامت استان قم، تصریح کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای خدمات مستمر در عرصه سلامت، سیاست های عملیاتی خود را بر پایه سلامت غذایی مردم نهادینه است و این مسئله کاملا فرابخشی می باشد و اختصاص به سازمان یا نهاد خاصی ندارد.

وی افزود: کشاورزان، مردم، کارشناسان بهداشت، فروشگاه ها و تولیدکنندگان باید نسبت به مشکلات ناشی از غذاها توجه داشته باشند و همه باید دست به دست هم دهیم که به طور تدریجی فرهنگ غذایی اصلاح شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با انتقاد از تغییر فرهنگ غذایی مردم، تصریح کرد: متاسفانه امروز جامعه از مصرف غذاهای مفیدی که آیات شریفه قرآن و احادیث تاکید دارند به سمت استفاده از غذاهای غربی روی آورده است در حالی که خود غربی ها به این نتیجه رسیده اند باید تغییر غذایی بدهند.

ایرانی خواه افزود: امسال سیاست وزارت بهداشت این است که استانداردهای غذا را افزایش و سه ماده مضر نمک، شکر و چربی را کاهش دهد.

وی تصریح کرد: همچنین نسبت به استاندارهای مربوط به افزودنی های غذایی و کودهای شیمیایی، سخت گیری بیشتری صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان با بیان اینکه حداقل 200 بیماری به طور مستقیم با مصرف آلوده غذاهای میکروبی و سمی در ارتباط است، خاطرنشان کرد: بیش از دو میلیون نفر در جهان به خصوص کودکان بر اثر عدم تغذیه صحیح دچار مرگ و میر می شوند.

ایرانی خواه در پایان ابراز امیدواری کرد: شعار هفته جهانی سلامت در دنیا و ایران تحقق یابد و تحول عظیم در امنیت غذا و افزایش طول عمر مردم ایران صورت گیرد.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha