پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
12

حوزه/ استاندار استان بوشهر گفت: دولت معتقد است که باید از حوزه های علمیه حمایت شود و از ظرفیت آنها برای بهتر شدن اوضاع جامعه و توسعه و بالندگی کشور استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» دکتر سالاری روز جمعه  در گردهمایی طلاب و فضلای استان بوشهر،  مقیم حوزه علمیه قم که در مدرسه امام عصر(عج) برگزار شد اظهارداشت: حضور آیت الله حسینی بوشهری در مدیریت حوزه های علمیه مایه افتخار استان بوشهر است و ایشان هم همیشه پشتیبان برنامه های فرهنگی در استان بوشهر بوده اند.

استاندار بوشهر بیان کرد: در سال 93 همه تلاش مردم و مسئو لین و علما و روحانیت این بود که فضای تحول و رشد و منطقه و آرامش و تدبیر را در این استان رقم بزنیم تا در این فضای عقلانی برای مردم کار کرد.

سالاری خاطرنشان کرد: تلاش مدیران دولتی باید برای خدمت به مردم باشد و باید تصمیمات ما موجب افزایش اعتماد به نظام و دولت باشد و اگر با تصمیم ما اعتماد مردم به نظام کم شود کار ما قطعا اشتباه و خطرناک بوده است.

وی گفت در استان بوشهر : سعی شد هم از توان و تجریبات مدیران دولت قبلی استفاده کنیم و هم اینکه به مدیران خود نیز ابلاغ کردیم که هیچگاه به تخریب مدیران قبلی دست نزنند و حتی کار آنها را نقد نکنند تا این فضای منفی در استان بوجود نیآید که گرایش به همدلی ها کم و کاسته شود.

وی افزود: تضارب آرا در کشور بسیار است و به همین دلیل باید از این ظرفیت برای توسعه و حل مشکلات مردم استفاده کنیم؛ در این بین باید از نظرات طلاب و روحانیون نیز استفاده کنیم.

استاندار بوشهر بیان کرد: خوشبختانه امروز مردم قابلیت های ذهنی بسیار بالایی دارند و آگاهی های بسیار خوبی از امور صنف خود و شرایط قانونی و حقوقی و اجرایی کشور دارند و همیشه در هم اندیشی ها از نظرات مردم استفاده کرده ایم.

سالاری با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان بوشهر خاطرنشان کرد: در مجموع ،1290میلیارد تومان برای استان بوشهر برای امسال در نظر گرفته شد.

وی گفت: سال گذشته 1200میلیارد تومان نقدینگی از حوزه بودجه ای وارد استان شد که در بخش های مختلف هزینه شد.

وی با اشاره به اقدامات استانداری بوشهر برای حل مشکلات مردم و استان افزود: سعی شده است خدماتی که به مردم و اقشار مختلف انجام می شود با تعامل با مردم باشد تا بیشترین این اقدامات با نظر مثبت آنها انجام شود و این اقدامات بهینه سازی شود.

استاندار بوشهر بیان کرد: علما می توانند زمینه ساز بروز رفتارهای اجتماعی و سیاسی در جامعه باشند؛ یکی از کارهایی که باید در این زمینه انجام شود تلاش تبلیغی علما برای نهادینه کردن پرداخت مالیات و همچنین زشت و قبیح جلوه دادن عمومی فرار مالیاتی است؛ زیرا اگر این فرارها ادامه داشته باشد کل کشور ضربه خواهد دید.

سالاری خاطرنشان کرد: از مالیاتی که از مردم اخذ می شود باید دولت در بخش هایی کار کند که بخش خصوصی نمی تواند متکفل آن باشد؛ وگرنه کارهایی که می توانیم از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم، باید به دست مردم انجام می شود.

وی گفت: دولت معتقد است که باید از حوزه های علمیه حمایت شود و از ظرفیت آنها برای بهتر شدن اوضاع جامعه استفاده شود؛ در بدنه وزارت کشور این امر با ایجاد یک معاونت روحانیت انجام شده است و باید در این عرصه از ظرفیت های این حوزه برای توسعه و بالندگی کشور استفاده شود.

گفتنی است در پایان این مراسم، استاندار بوشهر به سوالات طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha