پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شاه جعفری

حوزه/ در اقتصاد مقاومتی همه مسئول اند تا از هزینه های بی‌مورد، غیرضرور و بدون اولویت پرهیز کنند و قطعاً خرج‌تراشی اسراف گونه برای دولت و مردم از طرف هر فرد و سازمانی ممنوع است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا شاه جعفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: چنانچه ما کالای ایرانی مصرف کنیم، هم باعث اشتغال جوانان بوده و هم افزایش سرمایه ایرانی را در پی خواهد داشت و این مسئله منجر به تولید ثروت و کار در کشور خواهد شد، بنابراین با مصرف کالای خارجی این اهداف محقق نمی شود، لذا به خاطر عرق ملی هم که شده بهتر است از کالای تولید داخل استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: قناعت و دوری از اسراف از لوازم اقتصاد مقاومتی است و از این طریق می‌توان در برابر تحریم، تهدید و فشارهای اقتصادی دشمنان مقاومت کرد. امروز ملت ایران باید این روحیه را در خود تقویت کنند تا دوره تحریم‌ها نیز پشت سر گذاشته شود و اگر ملت در این شرایط به دنبال مدگرایی و اسراف‌های بی‌مورد در کشور باشند تهدیدی بزرگ برای کشورمان خواهد بود.

استاد حوزه علمیه تهران افزود: پس چه بهتر که تحمل فشارها و اصلاح مشکلات اقتصادی در راه خدا و با حفظ عزت مسلمین و در جهت اعتلای اسلام باشد، نه اینکه با زیاده روی در مصرف و حمایت از کالای خارجی، تسلیم شیاطین شویم.

معاون تهذیب حوزه علمیه تهران یادآور شد: در اقتصاد مقاومتی، افراد سختی هایی را تحمل می کنند، ولی می دانند که این تحمل بهای با ارزشی دارد، و لذا حاضرند مشکلات را به امید رسیدن به آینده ای روشن تحمل ‌کنند.

وی، ساده‌زیستی، کم کردن هزینه های اضافی و کم خرج بودن مسئولین و مردم را از دیگر لازمه های اقتصاد مقاومتی دانست و خاطر نشان کرد: تجربه بیش از 35 ساله انقلاب نشان می دهد که هرگاه و در هر برنامه ای معیارهای گفتمان امام(ره)، مقام معظم رهبری و انقلاب مورد توجه و اقدام و عمل مدیران و مردم قرار گرفته، موفقیت قطعی و سرشار از برکت الهی نصیب ملت شریف ایران شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاه جعفری در پایان با تاکید بر اینکه ساده‌زیستی مردم و مسئولین، بر روحیه همکاری و مقاومت در برابر مشکلات اقتصادی می افزاید، گفت: اگر روحیه صرفه جویی و قناعت در بین آحاد مردم نهادینه شود، سبب می‌شود تا بهره وری بالا رود. چرا که در اقتصاد مقاومتی همه مسئول اند تا از هزینه های بی‌مورد و غیرضرور و بدون اولویت پرهیز کنند. و قطعاً خرج‌تراشی اسراف گونه برای دولت و مردم از طرف هر فرد و سازمانی ممنوع است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha