پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ایزدپناه

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید بر اینکه باید ظرفیت هنر در خدمت نماز قرار بگیرد، گفت: در فرهنگسازی نماز، استفاده از روش های غیر مستقیم مانند هنر، تاثیرگذاری بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا ایزدپناه در نشستی با مسئول جدید ستاد اقامه نماز استان، نماز را سنگ زیربنای خانواده عنوان کرد و اظهار داشت: مشکل اصلی در فرهنگسازی نماز گره نخوردن آن با مباحث علمی است.

وی بر ضرورت القای روش های غیر مستقیم در بحث نماز تاکید کرد و گفت: تاثیرگذاری هنر در جامعه بر هیچکس پوشیده نیست به همین منظور می توان با عقد تفاهم نامه ای بین این دو نهاد، از ظرفیت های هنر در فرهنگسازی نماز استفاده کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ایزدپناه، برگزاری جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین را ظرفیت بزرگ هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در حوزه نماز برشمرد و اذعان داشت: با درگیر کردن دو هنر عکس و فیلم در این جشنواره و تولید آثار ارزشمند هنری با موضوع نماز، طی این چند سال اتفاقات مناسبی رقم خورده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه در سال گذشته انجمن پویانمایی را راه اندازی کرده ایم، اضافه کرد: ستاد اقامه نماز با تعامل مناسب می تواند از این ظرفیت به خوبی بهره برداری کند به طور مثال می توان با تولید آثار انیمیشن ویژه کودکان به موضوع نماز پرداخت.

این مسئول فرهنگی استان، ناهماهنگی کار فرهنگی را معضل اصلی در بروز اختلالات و مشکلات فعالیت های فرهنگی دانست و افزود: برای رفع این مشکلات کافی است نهادهای فرهنگی هم افزایی را زیرساخت برنامه های خود قرار دهند.

وی با اعلام این خبر که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال 94 را به تقویت حوزه تئاتر اختصاص داده است، اضافه کرد: می توان با برگزاری جشنواره و تولید نمایش هایی با موضوع نماز از این فرصت بهترین استفاده را برد و اتفاقات هنری مناسبی را در این حوزه رقم زد.

حجت الاسلام محمدصادق کفیل مدیر مرکز تخصصی نماز و مسئول ستاد اقامه نماز استان قم نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از برنامه های این ستاد گفت: دوره های آموزشی بسیاری برای قشرهای مختلف به ویژه طلاب، مبلغان و همچنین ائمه جماعات مدارس برگزار کرده ایم تا جذب مردم به نماز به صورت روان شناسی و ریشه ای صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه دعوت مردم به نماز و فرهنگسازی این فریضه، نگاه خاص و ویژه ای می طلبد، تصریح کرد: فاصله زیادی تا رسیدن به فضای مطلوب در حوزه نماز وجود دارد که همت تمامی دستگاه های اجرایی در این خصوص کارگشا است.

همکاری در جشنواره ها و برنامه های ستاد اقامه نماز، اهتمام بیشتر رسانه ها به ویژه نشریات و خبرگزاری ها در درج مطالب مربوط به فرهنگسازی نماز، فعالیت های هنری در حوزه نماز و تجهیز کتابخانه های استان با کتاب های نماز از جمله خواسته ها و دغدغه های مسئول ستاد اقامه نماز استان قم و همراهان وی در این دیدار بود که مقرر شد کارگروهی متشکل از کارشناسان این دو نهاد تشکیل و اقدامات لازم برای عملیاتی شدن برنامه های مشترک در حوزه نماز را بررسی و انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha